کد خبر ۳۵۶۹۳ ۲۳۸۸ بازدید انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
بر اساس گزارش ناظر بازی صبا و پرسپولیس صورت گرفت

جریمه صبای قم به دلیل پرتاب نارنجک از سوی تماشاگران

تیم صبای قم به دلیل پرتاب نارنجک از سوی تماشاگران خود در بازی خانگی هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جریمه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، تیم فوتبال صبای قم آخرین بازی رسمی خود در چارچوب بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را در هفته هشتم از دور برگشت این رقابت‌ها برابر تیم بالانشین پرسپولیس تهران برگزار کرد.

صبای قم که در نیم‌فصل نخست بازی‌های این فصل توانسته بود در ورزشگاه آزادی تهران شاگردان برانکو ایوانکوویچ را با تساوی یک بر یک متوقف کند، در دیدار برگشت بر اثر یک اشتباه از سوی دروازه‌بان خود، با یک گل مغلوب قرمزهای پایتخت شد.

صبا در حالی گام به این بازی گذاشت که به دلیل کسب نتایج ضعیف و دور از انتظار در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از بین چهار تیم بالای جدول به مکان نهم سقوط کرده و هم‌اکنون با کسب 31 امتیاز دقیقا در میانه جدول جای دارد.

با گزارشی که ناظر بازی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برده است،‌ با رای این کمیته تیم صبای قم به پرداخت جریمه نقدی به خاطر رفتار تماشاگران خود در دیدار خانگی هفته بیست و سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس محکوم شده است.

این در حالی است که دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و پرسپولیس تهران از هفته هشتم از دور برگشت بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور روز بیست و یکم اسفند ماه در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد و این دیدار با شکست خانگی صبای قم به پایان رسید.

در این دیدار که اشتباه فاحش حامد لیگ سنگربان تیم صبای قم منجر به ثبت سومین باخت خانگی این فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در کارنامه شاگردان علی دایی شد، ناظر مسابقه پرتاب نارنج از سوی تماشاگران صبا به داخل زمین را به کمیته انضباطی گزارش کرد.

صبای قم در مصاف خانگی با تیم پرسپولیس تهران دوازدهمین بازی خانگی خود از پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را برگزار کرد اما برای هفتمین هفته متوالی بدون کسب پیروزی از زمین بازی خارج شد تا تماشاگران طرفدار این تیم نیز اقدام به پرتاب نارنجک به داخل زمین مسابقه کنند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز بر اساس گزارش ناظر بازی تیم‌های فوتبال صبای قم و پرسپولیس تهران و اتفاقاتی که در این دیدار رخ داده بود، رای خود را اعلام کرد و نماینده فوتبال استان قم را به پرداخت جریمه نقدی به این دلیل جریمه کرد.

علاوه بر جریمه کمیته انضباطی فدارسیون فوتبال برای صبای قم، این کمیته به دلیل پرتاب نارنجک از سوی تماشاگران تیم پرسپولیس تهران در مصاف هفته بیست و سوم لیگ برتر، این تیم را نیز به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

این در حالی است که صبای قم در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور یک بار دیگر در هفته دوازدهم به دلیل توهین تماشاگران خود به سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان یعنی یحیی گل‌محمدی به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.

 

منبع: فارس