کد خبر ۳۶۲۰۶ ۹۵۴ بازدید انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۳
دبیر هیأت هندبال استان قم:

پاسارگاد نماینده قم در هندبال دختران کشور شد

دبیر هیأت هندبال استان قم گفت: تیم دختران پاسارگاد به عنوان نماینده قم در مسابقات هندبال دختران رده سنی نونهالان کشور به میدان می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،مهدی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ‌اظهار کرد: پاسارگاد از جمله باشگاه‌های فعال هندبال قم به شمار می‌رود و سابقه خوبی در این رشته ورزشی دارد، ضمن اینکه در سال‌های اخیر شاهد حضور تیم‌ بزرگسالان این باشگاه در مسابقات لیگ دسته یک هندبال زنان ایران به عنوان نماینده قم بوده‌ایم.

وی ادامه داد: پاسارگاد با ترکیبی از بازیکنان توانمند، مستعد و آینده‌دار هندبال بانوان قم امسال در رده سنی نونهالان نماینده قم در مسابقات هندبال دختران رده سنی نونهالان کشور خواهد بود و از قضا از تیم‌های رقیب خود در این مرحله میزبانی خواهد کرد.

دبیر هیأت هندبال استان قم اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی فدراسیون هندبال میزبانی دیدارهای منطقه دو هندبال رده سنی نونهالان دختر کشور اردیبهشت‌ماه به میزبانی هیأت هندبال قم و تیم هندبال دختران پاسارگاد برگزار خواهد شد و این تیم با آمادگی بالا به مصاف حریفان می‌رود.

رضایی یادآور شد: برگزاری پیکارهای هندبال دختران رده سنی نونهالان منطقه دو کشور روزهای چهاردهم تا هفدهم اردیبهشت‌ماه در قم صورت می‌گیرد و تیم‌های این منطقه تا روز دوشنبه سی‌ام فروردین‌ماه فرصت داشتند تا آمادگی نهایی خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کنند.

وی افزود: از جمله شرایط فدراسیون برای برگزاری این دوره از مسابقات، عضویت 16 بازیکن در هر یک از تیم‌های شرکت کننده است، ‌ضمن اینکه میزبان به هر تیم اجازه همراهی سه نفر به عنوان سرپرست و دو مربی را می‌دهد و مربیان تیم‌ها باید از کارت مربیگری معتبر برخوردار باشند.

این مسئول به شرایط سنی بازیکنان نونهال حاضر در این دوره از رقابت‌های دختران نونهال ایران اشاره کرد و افزود: هندبالیست‌های عضو تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها باید متولد یازدهم دی‌ماه سال 1378 به بالا باشند، ضمن اینکه افراد اضافی امکان نشستن روی نیمکت تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره را ندارند.

رضایی تصریح کرد: به تیم‌های شرکت کننده در این منطقه اجازه استفاده از بازیکنانی خارج از استان‌های حاضر در این مناطق داده نشده است و در صورتی که این اقدام توسط تیم‌های شرکت کننده صورت بگیرد، از حضور این تیم‌ها در مسابقات جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوابگاه مجموعه ورزشی شهید حیدریان را برای میزبانی از تیم‌های حاضر در این مسابقات در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: پنج تیم در این منطقه حضور دارند و بازی‌های خود را برای کسب مقام نخست به شکل دوره‌ای در سالن نرگس قم انجام خواهند داد.

این مسئول با اشاره به تیم‌های حاضر در منطقه دو هندبال دختران نونهال کشور گفت: دختران هندبالیست تیم پاسارگاد قم باید با رقبای خود از تهران، گیلان، قزوین و البرز به رقابت بپردازند تا یکی از دو تیم برتر این منطقه برای حضور در مرحله نهایی مسابقات هندبال دختران نونهال ایران باشند.