کد خبر ۳۷۰۹۹ ۱۶۵۷ بازدید انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد

کلاهبرداری 2 میلیاردی یک خیر قلابی از 100 نفر

فرمانده انتظامی استان قم گفت: فردی که با تاسیس یک صندوق خیریه با شعار پرداخت تسهیلات، از 100 نفر دو میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، توسط مأموران آگاهی استان قم دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تاسیس صندوق قرض‌الحسنه و پرداخت وام بانکی در یک مرکز آموزشی، موضوع بلافاصله توسط کاراگاهان پلیس آگاهی استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: پس از بررسی موضوع ظن مأموران به کلاهبرداری متهمه به یقین تبدیل و نامبرده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: وی در پوشش یک مدرسه پیش دبستانی با عنوان صندوق خیریه با شعار اینکه پس از دریافت مبالغی از شهروندان به آنها تسهیلات قرض‌الحسنه می‌دهد، اعلام داشته با هر دو میلیون ریال واریزی مبلغ 10میلیون ریال وام پرداخت می‌شود.

مجتبایی گفت: نامبرده با فریب و انجام مانور متقلبانه در مدت کوتاهی توانسته بود از 100 نفر با پرداخت ودیعه‌هایی از 10 میلیون تا 70 میلیون ریال، دو میلیارد ریال کلاهبرداری کند.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد صندوق خیریه مذکور تاکنون به ثبت نرسیده و فاقد مجوز قانونی است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: وی که اهل یکی از استان‌های غربی کشور است، در تحقیقات مأموران و در مواجهه با مستندات صراحتاً اعتراف کرد که در نهایت پس از شناسایی شکات و تحویل نامبرده به مرجع قضائی استان با قرار قانونی روانه زندان شد.

مجتبایی تصریح کرد: متاسفانه برخی از شهروندان به دلیل مشکلات مالی و از روی ناچاری در دام این افراد گرفتار می‌شوند که می‌طلبد دستگاه‌های مسؤول فعالیت اینگونه صندوق‌ها را به خوبی رصد کرده و با نظارت کافی از ادامه فعالیت جلوگیری کنند.