کد خبر ۳۷۳۷۶ ۳۶۰۳ بازدید انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۷

دستگيري جاعلان گواهينامه هاي استاندارد ايزو 9001 و 9002 در قم

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري جاعلان گواهينامه هاي استاندارد ايزو 9001 و 9002 و کلاهبرداري از توليد کنندگان در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ" احمد کرمي" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام گزارشات مردمي مبني بر احتمال کلاهبرداري توسط شرکت توسعه پايدار(خانه ايزو ايران) که تحت پوشش شرکتي جهت برگزاري همايش و مراسماتي از اين قبيل فعاليت مي نمايد ، موضوع بلافاصله توسط کارآگاهان اين پليس مورد بررسي قرار گرفت.

سرهنگ کرمي ادامه داد: ماموران با هماهنگي مقام قضايي به طور نامحسوس از محل شرکت بازديد و تحققيقات لازم را در اين خصوص انجام که مشخص شد، شرکت مذکور در قبال دريافت وجه از اشخاص بدون هيچ گونه مراحل قانوني و فقط بعد از گذشت مدت زمان کوتاهي گواهينامه هاي ايزو در زمينه هاي گوناگون ارائه مي نمايد،كه اشخاص متعددي به اين شرکت مراجعه و گواهينامه هاي ايزو 9001-14000 و غيره را تا كنون دريافت کرده اند.

وي افزود: در اين خصوص از اداره کل استاندارد ايران نيز استعلام بعمل آمده و مشخص شد اين شرکت هيچ مجوزي در اين خصوص دريافت نکرده و فعاليت اين شرکت طبق اساسنامه موارد ديگري مي باشد.

 

 

رئيس پليس آگاهي استان اضافه کرد: در تحقيقات بعمل آمده مشخص شد متهم اصلي به هويت " ع- م" که مدير عامل شرکت مي باشد با انجام مانور متقلبانه مراجعه کنندگان را فريب داده و گواهينامه هاي ايزو که در اصل توسط خانه ايزو ايران، واقع در يکي از استان هاي مرکزي مي باشد را جعل و به همراه آدرس و نام شرکت مذکور آنها را صادر و حتي در خصوص دامنه فعاليت گواهينامه ها جعلي صادر شده نيز نامه هاي مرکز ملي تاييد صلاحيت ايران را نيز جعل و پيوست گواهينامه ها مي نمايد.

وي بيان داشت: ماموران با مراجعه به به محل شرکت و در بازرسي انجام شده، تعداد زيادي از قراردادهاي خام جهت دريافت گواهينامه ايزو به همراه فرم هاي معرفي به بانک هاي مختلف و تعداد دو عدد گواهينامه ايزو از شرکت کشف کردند.

سرهنگ کرمي عنوان کرد: محل شرکت توسط اداره نظارت بر اماکن عمومي پلمپ و تحقيقات در خصوص اشخاصي كه از آنها کلاهبرداري شده بود انجام و افرادي که به متهم جهت دريافت گواهينامه ايزو و دريافت وام بانکي وجه پرداخت کرده بودند نيز  شناسايي شدند.

وي خاطرنشان کرد: با تحقيقات لازم از اين افراد مشخص شد، متهم با دادن وعده هاي واهي و اخذ قرارداد با شاکيان به آنها گواهينامه هاي جعلي ارائه و از برخي نيز در خصوص پخش تيزر بازرگاني در شبکه هاي سراسري وجه دريافت کرده و از برخي ديگر نيز لوازم خانگي و تعداد بسياري تلفن همراه با اين عنوان که اين اقلام را براي مديران و مسئولان رتبه بالاي استان خريداري مي نمايد، خريداري و در قبال وجه به فروشنده ها چک داده است.

رئيس پليس آگاهي استان تصريح کرد: در بررسي هاي تخصصي تر مشخص شد چک هاي ارائه شده توسط متهمان سرقتي مي باشد و آنها را از يکي از استان هاي مرکزي تهيه کرده اند.

سرهنگ کرمي با اشاره به اينکه تاکنون هشت نفر شاکي در اين زمينه شناسايي شده اند، گفت: در نهايت متهمان اصلي اين پرونده به اسامي " ع- م" داراي چهار فقره سابقه كيفري و "علي – الف" در مخفيگاه خود واقع در يك مهمانسرا شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه هر دو نفر دستگير كه در بازجويي بعمل آمده به بزه انتسابي اعتراف و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.