کد خبر ۳۸۳۲۰ ۳۱۸۷ بازدید انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۳
آیت‌الله مصباح یزدی:

ایجاد موج دین‌شناسی و دین‌خواهی در جهان از برکات انقلاب اسلامی است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی سبب شد حتی در روستاهای کشور نیز نوجوانان ما دست به حفظ قرآن بزنند ازاین‌رو به برکت این دستاوردها مردم سایر کشورها نیز می‌توانند به فراگیری آموزه‌های دینی بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید دانشگاه مجازی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که با عنوان «نسیم مهر» در سالن همایش‌های این موسسه برگزار شد، با اشاره به ارتباط انسان با جهان هستی اظهار داشت: در فطرت هر انسانی تلاش و کوشش به‌منظور یافتن مبدأ هستی وجود دارد اما میزان این ویژگی در افراد یکسان نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بابیان اینکه آدمی نباید غافل از ارتباط خاص خود با جهان هستی باشد، افزود: انسان برای اینکه عملکرد مطلوب‌تری در جهان هستی داشته باشد باید به سمت علم‌آموزی بیشتر و درنتیجه علم‌آموزی عمل به دستورات دینی و علمی برود.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره  به پیشرفت‌های صورت گرفته در جامعه بشری گفت: انسان در عرصه‌های مختلف علمی نمی‌تواند به‌تنهایی دست به عمل و فعالیت بزند به همین دلیل با اولویت‌سنجی در این زمینه باید گزینه بهتر را انتخاب کرده و به سمت رشد و تعالی برود.

وی با تأکید بر غافل نبودن انسان از گذر عمر تصریح کرد: این دنیا وزندگی در آن بخش کوچکی از زندگی جاودانه است و باید با عمل صالح به فکر آخرت خود باشد چراکه حتی ائمه(ع) و پیامبر اکرم نیز همین سیره را در زندگی دنیایی خود اتخاذ کرده بودند و ما نیز باید به همین سمت حرکت کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: انبیای الهی همواره جاودانه نبودن و پایدار نبودن زندگی در این دنیا را به مردم در اعصار مختلف یادآوری و گوشزد می‌کردند و ما نیز باید پیرو این انسان‌های بزرگ باشیم.

آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایجاد موج دین‌شناسی و دین‌خواهی در جهان است، با مقایسه وضعیت مردم در دوران رژیم پهلوی و دوران کنونی مشاهده می‌شود که به‌عنوان نمونه حتی قبل از انقلاب اسلامی در مدارس آموزگار قرآن کریم نیز وجود نداشت.

وی با اشاره  به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب سبب شد که حتی در روستاهای کشور نیز نوجوانان ما دست به حفظ قرآن بزنند ازاین‌رو به برکت این دستاوردها مردم سایر کشورها نیز می‌توانند به فراگیری آموزه‌های دینی اقدام کنند.

منبع: تسنیم