کد خبر ۳۸۵۱۸ ۱۲۵۳ بازدید انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۷
حجت‌الاسلام میرزامحمدی:

توحش امروز آل سعود و داعش ریشه در جاهلیت صدر اسلام دارد

استاد حوزه علمیه قم گفت: نتیجه و ثمره اسلام آمریکایی با قرائت آل سعود، اسلام هراسی و در نهایت ایران هراسی است، چرا که آن‌ها می‌دانند ایران اسلامی داعیه‌دار اسلام ناب است و ما این را به برکت مکتب اهل بیت(ع) و به خصوص دستگاه سیدالشهدا(ع) داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسن میرزامحمدی طی سخنانی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و در جمع عزاداران مسجد المصطفی(ص) قم با اشاره به مبحث بسیار مهم اشتراکات رسول الله(ص) و حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: در 410 آیه قرآن کریم به ویژگی‌های وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) اشاره شده اما با این حال تعلیم و تعلم و تربیت و تزکیه نفس جزو مأموریت‌های بسیار مهم انبیا و از جمله پیامبر خاتم برشمرده شده است.

وی افزود: اساساً پیامبر(ص) در زمان نبوت خویش با دو معضل بسیار جدی جهل و ضلالت مردم مواجه بودند و تلاش ایشان در مسیر عالم کردن و عاقل کردم مردم صدر اسلام بود.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه جهل و ضلالت از اصلی‌ترین موانع هدایت مردم به شمار می‌رود، گفت: امام معصوم نیز همچون پیامبر در راستای انجام مأموریت تعلیم و تربیت و تزکیه نفوس حرکت کرده و به خصوص سیدالشهدا(ع) با قیام تاریخی خویش در این مسیر گام برداشتند.

وی با اشاره به اینکه بعد از ماجرای سقیفه و با کنار زدن امام معصوم و ولی خدا، باب عقل و هدایت مردم را بستند، ابراز کرد: امروز وجود آل سعود و گروه‌هایی مثل داعش و فعالیت آن‌ها همان مختصات رفتار اعراب جاهلی قبل و بعد از پیامبر اکرم(ص) را دارد.

میرزامحمدی افزود: آن‌ها در واقع به دنبال بازگشت به ارتداد قبل از بعثت نبوی هستند که از جمله ویژگی‌های آن تبعیض نژادی و طبقاتی، ثروت اندوزی، تعطیلی احکام الهی و ... است که همه این‌ها دقیقاً مخالف با سیره نبوی و علوی است.

وی با بیان این که توحش امروز داعش و آل سعود ریشه در جاهلیت صدر اسلام دارد، خاطرنشان کرد: امروز هم کسانی که در سر سفره اسلام آمریکایی نشسته‌اند در جهل و ضلالت به سر می‌برند و با ظهور آل سعود و جنایت آفرینی‌های آنان متوجه تعبیر دقیق امام راحل می‌شویم که چرا اسلام آمریکایی را در برابر اسلام ناب محمدی قرار دادند.

این خطیب حوزوی در خاتمه گفت: نتیجه و ثمره اسلام آمریکایی با قرائت آل سعود، اسلام هراسی و در نهایت ایران هراسی است، چرا که آن‌ها می‌دانند ایران اسلامی داعیه دار اسلام ناب است و ما این را به برکت مکتب اهل بیت(ع) و به خصوص دستگاه سیدالشهدا(ع) داریم.