کد خبر ۳۹۱۰۱ ۱۹۶۱ بازدید انتشار : ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱
مدیر حوزه‌های علمیه:

نظام اداری سالم در گرو گزینش هوشمندانه است

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه گزینش افراد شایسته نظام اداری پویا و سالم را محقق می‌کند، گفت: نظام اداری قوی موجب تعالی جامعه‌ اسلامی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار دبیر هیات عالی گزینش کشور و گزینشگران استان قم طی سخنانی با بیان اینکه قم آینه‌ای برای سراسر کشور است اظهار داشت: از همه‌ کشورهای جهان و استان‌های کشور در قم حضور دارند و باید برای قم ویژگی در نظر گرفته شود که منافع آن برای کشور قابل بهره برداری باشد.

وی با بیان اینکه حلقه‌های ارتباطی بخش‌های حاکمیتی با حوزه‌های علمیه باید برقرار شود افزود: استانداری و دستگاه‌های مرتبط می‌توانند در این زمینه طرح لازم را تهیه و تدوین کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امر گزینش تزاحم بین حق‌الناس و حق عمومی است افزود: این مسئله از مسائل مهم فقهی، حقوقی و اخلاقی است و بایستی در چنین امری توجه شود تا نظام اداری با خدمت رسانی سالم و پویا داشته باشیم.

آیت‌الله اعرافی افزود: اگر نظام اداری قوی داشته باشیم جامعه به سمت تعالی حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: هسته‌های گزینش باید از هوشمندی لازم برخوردار باشند تا این حق مهم عمومی را همزمان با حفظ حقوق اشخاص رعایت کنند و این حقوق را به صورت متعادل محقق کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه  با بیان اینکه استمرار سلامت اداری وظیفه‌ همه است و بایستی تدبیر برای آن اندیشیده شود تصریح کرد: فرایندها و سیستم‌ها در کنار اخلاق و فرهنگ اسلامی بایستی در این مسیر به درستی به کار گرفته شوند.

اعرافی با اشاره به آسیب‌هایی که دستگاه‌های اداری در معرض آن‌ها هستند خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه وظیفه دارند تا در زمینه الگوسازی برای نظام اداری تدابیر لازم را بیندیشند.