کد خبر ۳۹۲۱۱ ۲۱۵۸ بازدید انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
دبیر علمی همایش آیت‌الله میلانی مطرح کرد

جایگاه والای علمی آیت‌الله میلانی پس از آیت‌الله بروجردی

دبیر علمی همایش آیت‌الله میلانی گفت: آیت‌الله میلانی از علما و مراجع بزرگ شیعه است که پس از آیت‌الله بروجردی از جایگاه شخصیتی، علمی و اجتهادی والایی برخوردار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام سید محمدعلی ایازی  در همایش گرامیداشت آیت‌الله میلانی که در سالن اجلاس مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با هدف انتقال تجربیات فرهیختگان حوزه و دانشگاه به همراه معرفی اسوه‌های علمی و اخلاقی حوزه برگزار شده است.

وی افزود: این‌گونه همایش‌ها به‌منظور الگو گیری طلاب از علمای بزرگ برگزار می‌شود و امیدواریم طلاب با بهره‌گیری مناسب از سیره علما بتوانند در این راه گام بردارند.

دبیر علمی این همایش با بیان اینکه آیت‌الله میلانی از علما و مراجع بزرگ شیعه بود که پس از آیت‌الله بروجردی از جایگاه والایی از نظر علمی اجتهادی برخوردار بود تصریح کرد: زندگی و سیره این عالم ربانی می‌تواند الگویی مناسب در مقام عمل و سیره عملی باشد و شایسته است طلاب در سیره آیت‌الله میلانی مطالعه کنند.

وی با اشاره به شخصیت علمی آیت‌الله میلانی گفت: شیخ محمدحسین اصفهانی از جمله مدرسان این عالم بزرگ بود و همچنین وی توانست علمای بسیاری را تحویل جامعه اسلامی بدهد.

دبیر علمی همایش آیت‌الله میلانی افزود: این عالم بزرگ، در موضوعات مهمی مانند اصول، تفسیر و کلام تألیفات شایسته‌ای دارد و اکنون پس از گذشت چهار دهه از ارتحال این عالم بزرگ، همایشی به‌منزله تجلیل از مقام علمی وی برگزار شده است.

ایازی اضافه کرد: این همایش با همکاری مرکز مفاخر خراسان و موسسه آیت‌الله‌ میلانی در مشهد، با حضور جمعی از علما، طلاب و مشتاقان سیره علمی این عالم بزرگ در قم برگزار شد که این همایش، ششمین فعالیت مرکز مفاخر خراسان به شمار می‌رود که تاکنون موفق به برگزاری موفقیت آمیز آیین‌ نکوداشت مرحوم آخوند خراسانی، تهرانی، فلسفی، عطاردی، محمدتقی شریعتی برگزارشده است.