کد خبر ۳۹۳۰۱ ۶۳۵ بازدید انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۹
نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم مطرح کرد

وحدت و دوری از تفرقه درس امام حسن عسکری(ع) به جامعه اسلامی

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: جامعه اسلامی با پیروی از امام عسکری(ع) اجازه ندهند رشته‌های وحدت از هم گسسته شود و دشمن با نفوذ در بین عقاید، فرهنگ و پیکر اجتماعی و یکپارچگی امت اسلام را به تفرقه مبدل سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) با ایجاد شبکه‌های وکلا در بین اجتماع از احوال شیعیان غافل نبودند و افرادی را برای برطرف کردن مشکلات شیعیان تعیین کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امام از سامرا به وکیل خود احمد بن اسحاق قمی دستور می‌دهند تا مسجد امام حسن عسکری(ع) ساخته شود و حضور شیعیان برای اقامه نماز جماعت و جمعه و پاسخگویی به معارف و شبهات انجام شود، در واقع نوعی توجه امام به محل تمرکز مسلمانان است.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های امام حسن عسکری(ع) گفت:‌ امام رسیدگی به احوال همسایگان و برطرف کردن مشکلات نیازمندان جامعه، همزیستی، مهرورزی و دگرگرایی به امور یکدیگر را از جمله اموری می‌دانستند که از لوازم ایمان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ وقتی شخصی در آن دوران به عنوان سارق دستگیر شد و گفت از شیعیان امام حسن عسکری(ع) است، امام فرمودند «شیعیان ما دزدی، ظلم و غارت نمی‌کنند، بنابراین ادعای وی نسبت به شیعه بودن کذب است و او تنها دوستدار ما محسوب می‌شود».

رضوی‌مهر با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) تمام مذاهب را به وحدت فرامی‌خواندند، گفت: این امام بزرگوار وحدت در بین مذاهب را یک اصل راهبردی می‌دانستند، امام با دانش آسمانی و مقام عصمت توانستند یکپارچگی و نداشتن گسستگی را در بین امت اسلام حفظ کنند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با پیروی از این امام همام اجازه ندهیم رشته‌های وحدت از هم گسسته شود و دشمن با نفوذ در بین عقاید، فرهنگ و پیکر اجتماعی و یکپارچگی امت اسلام را به تفرقه مبدل سازند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم یادآور شد: احادیث امام حسن عسکری(ع) در بعد اخلاق، عبادت، برادری و برابری برگرفته و اقتباس شده از آیات قرآن است، بنابراین باید با بهره کافی از فرمایشات ایشان سبک زندگی اسلامی را به عنوان یک ارمغان معنوی برای خود ارزانی داریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ امام حسن عسکری(ع) با استدلال و ادله با مخالفان مباحثه می‌کردند، ایشان تمام سعی را بر این قرار می‌دادند که بر اساس کتاب خدا و سنت رسول اسلام(ص) و بیان ژرف‌نگری علمی فطرت‌ها را بیدار کرده و با هوشیاری و بصیرت‌بخشی مردم را بر محور توحید به مقاومت، پایداری و ایستادگی در برابر دشمنان ترغیب کنند.