کد خبر ۳۹۳۱۶ ۴۰۴ بازدید انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۴
نماینده مردم قم در مجلس:

رئیس‌جمهور مصادیق شغل‌های ایجادشده را نشان دهد/شرمنده مردم برای بیکاری هستیم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور از ایجاد اشتغال ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این سه سال خبر داده و ما به‌عنوان نماینده مردم قم از ایشان می‌خواهیم مصداق این اشتغال در قم را نشان ما دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به افزایش صف بیکاران در کشور اظهار داشت: سه سال است دولت چشم به دست دشمن دوخته و از سرمایه درونی، تکیه‌بر توانمندی داخلی، استحکام‌بخشی داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و... چشم‌پوشی کرده است.

وی بابیان اینکه با این روال در پیش‌گرفته شده توسط دولت، معلوم نیست مشکل بیکاری و آسیب‌های اجتماعی مرتبط به آن درست شود، افزود: رئیس‌جمهور از ایجاد اشتغال 3 میلیون و 100 هزار نفر در این سه سال خبر داده و ما به‌عنوان نماینده مردم قم از ایشان می‌خواهیم مصداق این اشتغال در قم را نشان ما دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از رئیس‌جمهور و مسئولان دولتی تقاضا داریم مصادیق ایجاد شغل در کشور و قم را برای ما روشن کنند تا بتوانیم حداقل به‌عنوان نماینده گزارشی در این رابطه به مردم بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه در این چند ماه از آغاز نمایندگی حدود 3 هزار نفر با مراجعه به دفتر برای شغل ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: جوان تحصیل‌کرده، باهوش، توانمند، سالم و فوق‌لیسانس امروز متأسفانه به شغل آبدارچی و نظافتچی راضی شده که این موضوع سبب شرمساری است.

ذوالنور با انتقاد از کمبود شغل در شهرک‌های صنعتی قم ابراز کرد: شکوهیه و دیگر شهرک‌های صنعتی قم با حدود 40 درصد مشغول فعالیت هستند و متأسفانه هر روز بر لشکر بیکاران و به‌تبع آن طلاق، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است که جز شرمندگی برای انسان باقی نمی‌گذارد.