کد خبر ۳۹۴۳۴ ۱۶۸۲ بازدید انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۶
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم خبر داد

مصدومیت 4 آتش‌نشان در روند اطفای حریق کارخانه شهرک شکوهیه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مصدومیت چهار آتش‌نشان در روند اطفای حریق کارخانه میعانات نفتی در شهرک شکوهیه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،عباس جعفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عملیات روز گذشته اطفای حریق کارخانه میعانات نفتی در شهرک صنعتی شکوهیه اظهار کرد: با اعلام آتش‌سوزی در شهرک شکوهیه بلافاصله در ساعت 12.27 دقیقه خودروهای عملیاتی از قم به محل حریق اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خودروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در ساعت 12.43 دقیقه در محل حادثه حاضر بوده‌اند ادامه داد: به محض حضور در محل عملیات اقدامات اولیه انجام شد و به علت انفجار در محازن مشتقات نفتی مایعات قابل اشتعال در جوی‌های منطقه جاری و حریق تمام بلوارها و خیابان‌های اطراف کارخانه را در بر گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: در راستای رفع این حریق با تلاشی چشم‌گیر و خستگی ناپذیر نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی حریق جاری شده در خیابان اطراف اطفاء و تیم‌های دیگر نیز همزمان مشغول رفع حریق مخازن شدند.

وی بیان کرد: با توجه به جاری شدن مایعات همراه با شعله و انفجارهای مداوم، نیروهای عملیات با جسارت و از خودگذشتگی و با استفاده از تجهیزات اطفاء به مخازن نزدیک و حریق مخازن را اطفاء کردند.

جعفری با اشاره به اعزام 12 خودروی عملیاتی سنگین، سه خودروی آب‌دهی، یک خودروی نردبان و یک خودروی حمل تجهیزات به محل حادثه اذعان کرد: همچنین برای پشتیبانی عملیات 10 خودروی سبک همراه با 80 آتش‌نشان در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش نیروهای آتش‌نشانی قم اجازه سرایت آتش به کارخانه مجاور داده نشد و ساعت 17.25 دقیقه حریق مخازن به طور کامل اطفاء شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: در این عملیات ارگان‌هایی از قبیل سپاه، شهرداری، اورژانس، هلال احمر، مدیریت بحران، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و فرمانداری همکاری خوبی داشتند و انتقال مصدومین توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌های سطح شهر صورت گرفت.

جعفری گفت: البته در حین این حادثه خودروی پرایدی که با محل حادثه فاصله 50 متری داشت به علت جاری شدن مایعات در جوی‌های خیابان‌ها طعمه حریق شد و به طور کامل سوخت که البته نکته قابل توجه در این حادثه سالم ماندن قرآن روی داشبورد این خودرو بود.

وی با اشاره به مصدومیت چهار آتش‌نشان در خلال عملیات اطفای حریق خاطرنشان کرد: اگر نکات ایمنی رعایت شود شاهد چنین حوادثی با خسارت بالا نخواهیم بود.