کد خبر ۳۹۷۷۰ ۳۸۰ بازدید انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
برای شانزدهمین سال متوالی

نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» در قم آغاز به کار کرد

نمایشگاه «کوچه های بنی‌هاشم» با 18 غرفه محتوایی و فرهنگی برای شانزدهمین سال متوالی از 25 بهمن‌ماه به مدت 18 شب در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید محمد روحانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه آماده‌سازی بخش زیرساختی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم از سه ماه گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: خادمان نمایشگاه در بخش اجرایی طی یک ماه اخیر در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های جانبی فرهنگی یکی از اهداف اصلی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم است، اضافه کرد: با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج حضرت سیدالشهدا(ع) حوزه شهید عابدی بخشی از فضای این نمایشگاه به شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، هسته‌ای و دستاوردهای نظام اسلامی اختصاص داده شده است.

مسئول اجرایی نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» خاطرنشان کرد: امسال طرح ثبت‌نام برای اعزام رایگان به کربلا برای دومین سال متوالی با کمک‌های مردمی و انجام قرعه‌کشی میان بازدیدکنندگان اجرا می‌شود.

وی از پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی، ارائه مشاوره، محصولات فرهنگی، خوشنویسی، کودکان و نوجوانان و شبکه جهانی ولایت به عنوان دیگر بخش‌های نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم نام برد و تصریح کرد: امسال در بخش صحنه، دکور، نمایش رخدادهای کوچه بنی هاشم و آتش زدن درب خانه امیرالمومنین(ع) تغییراتی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

روحانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در سن 18سالگی به شهادت رسیدند، عنوان کرد: امسال نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم برای شانزدهمین سال متوالی از 25 بهمن‌ماه به مدت 18 شب تا 12 اسفندماه در نزدیکی تقاطع غیر هم‌سطح شهدای 15 خرداد نبش کوچه 53 خیابان 75 متری عمار یاسر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی ضمن تشکر از زحمات فعالان هیأت محبین حضرت زینب‌(س) در راستای برپایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم مطرح کرد: این نمایشگاه مردمی بوده و به هیچ نهادی وابسته نیست و هزینه‌های آن با استفاده از کمک‌های مردمی تامین می‌شود، زمین مورد استفاده نیز به خیرین اختصاص دارد که طی چند سال اخیر در اختیار نمایشگاه گذاشته شده است.

روحانی یادآور شد: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم دارای 12 غرفه محتوایی و 6 غرفه فرهنگی است که در غرفه‌های محتوایی خود صحنه‌هایی از وقایع تاریخی صدر اسلام از جمله واقعه غدیر، شورای سقیفه، خانه حضرت زهرا(س) و قبرستان بقیع را به نمایش می‌گذارد.

مسئول اجرایی نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» با تاکید بر اینکه هر ساله علاوه بر مردم، مسؤولان مختلف و شخصیت‌های برجسته حوزوی از روند برگزاری این نمایشگاه بازدید می‌کنند، گفت: تبلیغات شهری مطلوبی برای معرفی این نمایشگاه در سطح شهر انجام شده است تا همگان نسبت به جزییات این اقدام فرهنگی آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال حضور گسترده‌تر مردم در نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: حجم قابل توجهی از مردم هر ساله میهمان این نمایشگاه هستند و امیدواریم امسال با مشارکت رسانه‌ها بتوانیم جمعیت بازدیدکنندگان را به صورت چشمگیری افزایش دهیم.

روحانی با بیان اینکه مشارکت جوانان و نوجوانان در راستای برپایی این نمایشگاه بسیار چشمگیر است، عنوان کرد: افرادی در این نمایشگاه خادم حضرت زهرا(س) هستند هیچ چشم‌داشت مادی نداشته و با نگاه به ارزش‌های معنوی کار خود را به شیوه مطلوب انجام می‌دهند.

لازم به ذکر است، با توجه به هماهنگی‌ها انجام شده قرار بود مراسم افتتاحیه نمایشگاه عصر دوشنبه گذشته با حضور مرجع عالیقدر شیعه آیت‌‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی برگزار شود اما به دلیل شرایط نامساعد جوی و کسالت این مرجع تقلید مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به تعویق افتاده است که تاریخ آن متعاقبا اعلام می‌شود.

با وجود لغو مراسم افتتاحیه نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و با محوریت بازسازی وقایع دردناک کوچه‌های بنی‌هاشم فعالیت خود را از شب گذشته آغاز کرده و طی ساعات 19 الی 23 هر شب از زائران و شهروندان شهر کریمه اهل بیت(ع) استقبال می‌کند.