کد خبر ۴۰۰۹۷ ۱۷۱۴ بازدید انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
مربی تیم تکواندو استان قم خبر داد

رقابت تکواندوکار قم در آخرین انتخابی تیم ملی

مربی تیم هیأت‌‌ تکواندو استان قم گفت: ملی‌پوش تکواندو قم در آخرین انتخابی تیم ملی بزرگسالان ایران برای کسب سهمیه بازی‌های 2017 کشورهای اسلامی به روی شیاپچانگ می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،روح‌الله رضاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: تنها امید تکواندو قم برای کسب سهمیه همراهی کاروان ورزشی اعزامی ایران به بازی‌های 2017 کشورهای اسلامی، محمد صفایی است که در اوج آمادگی امروز گام به آخرین انتخابی تیم ملی می‌گذارد.

وی اضافه کرد: از زمانی که صفایی یک نونهال مستعد بود با این تکواندوکار پرتوان و آینده‌دار کار کرده‌ام و معتقدم امروز تنها عاملی که موجب موفقیت وی در جدال با حریفان حاضر در انتخابی تیم ملی تکواندو بزرگسالان ایران می‌شود، روحیه بالای وی برای مبارزه است.

مربی تیم هیأت‌‌ تکواندو استان قم ابراز کرد: از هر نظر صفایی در اوج آمادگی است، روحیه فوق‌العاده‌ای هم دارد و امیدوارم که امروز از نظر قضاوت داوران و همچنین از نظر جسمانی دچار مشکل خاصی نشود و به یاری خدا سهمیه ارزشمند حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی را کسب کند.

وی که در سال 2015 مسوولیت مربیگری تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا را نیز تجربه کرده است، ابراز کرد: از امروز و به میزبانی خانه تکواندو شاهد برگزاری آخرین مرحله مسابقات انتخابی تیم‌ ملی اعزامی ایران به بازی‌های 2017 کشورهای اسلامی خواهیم بود.

رضاپور بیان کرد: در این انتخابی تیم‌ ملی 25 تکواندوکار حضور دارند و یقینا هر یک از آنها برای به دست آوردن سهمیه تیم ملی در بازی‌های کشورهای اسلامی در اوج آمادگی وارد میدان مبارزه می‌شوند و به اعتقاد من صفایی امید اول کسب رتبه نخست در وزن منهای 68 کیلوگرم است.

وی با اشاره به رقبای ملی‌پوش تکواندو قم در این انتخابی، یاد آور شد: صفایی باید در وزن چهارم برای به دست آوردن سهمیه تیم اعزامی ایران به بازی‌های 2017 کشورهای اسلامی باید با سه رقیب دیگر یعنی مهدی غفاری، سیدحسین احسانی و مهران قوام رقابت کند.

مربی تیم هیأت‌‌ تکواندو استان قم با بیان اینکه هدایت تیم ملی بزرگسالان ایران در این بازی‌ها برعهده فریبرز عسکری است و علی محمد بسحاق و مهدی احمدی نیز مربیان تیم هستند، اظهار کرد: چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی 26 تا 28 اردیبهشت‌ماه سال آینده در باکو آذربایجان به انجام خواهد رسید.