کد خبر ۴۰۴۵۵ ۱۹۳۹ بازدید انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
با صعود از مرحله مقدماتی انجام می‌شود

رقابت سیاه‌جامگان قم برای افزایش سهمیه قم در لیگ برتر

سهمیه فوتبال استان قم در لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور در صورت تداوم نتایج موفق تیم سیاه‌جامگان و صعود این تیم دو برابر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،در تمام ادوار برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور تا کنون تیم نوجوانان صبای قم با هشت دوره حضور در این بازی‌ها پر سابقه‌ترین نماینده قم است و در فصل 96 – 1395 نیز سهمیه قم در این رقابت‌ها را حفظ کرد.

البته سه سال قبل تیم فوتبال نوجوانان صبای قم با کسب نتایج ضعیف در مرحله مقدماتی لیگ برتر نوجوانان ایران به دسته پائین‌تر سقوط کرد اما فوتبال قم خوش‌شانس بود که در آن فصل تیم نوجوانان افشید توانست مجوز صعود به لیگ برتر را کسب کند و امتیاز این تیم به صبا انتقال یابد.

در شرایطی که تیم فوتبال نوجوانان صبای قم هشتمین فصل حضور متوالی خود در لیگ برتر را با حفظ سهمیه قم پشت‌سر گذاشته، اکنون تیم فوتبال نوجوانان سیاه‌جامگان قم با انگیزه صعود به مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور برابر حریفان خود صف‌آرایی می‌کند.

این در حالی است که تیم فوتبال نوجوانان سیاه‌جامگان قم در دیدارهای مرحله مقدماتی این بازی‌ها، اسفند ماه راهی شهرستان فرخ‌شهر شد تا با حریفان خود در این شهر به رقابت بپردازد، بازی‌هایی که در نهایت با صعود موفق نماینده قم به مرحله نهایی همراه بود.

سیاه‌جامگان قم در گام نخست به مصاف تیم استقلال خوزستان رفت اما با وجود گلزنی امیرحسین زنگویی در دقیقه 27 برابر حریف خود تن به شکست دو بر یک داد، ضمن اینکه در دومین دیدار خود با گل‌های دقایق 35 و پنالتی 85 علی‌اصغر صفایی و عرفان محمدی برابر تیم پتوی لاله اصفهان به تساوی دو بر دو رسید، ضمن اینکه احسان کریمی سرمربی تیم سیاه‌جامگان قم در اعتراض داور از کنار نیمکت اخراج شد.

نماینده فوتبال قم در سومین بازی خود با امید به جبران امتیازات از دست رفته برابر تیم پارسیان شهرکرد با دو گل محمد جواد لطفی و یک گل از عرفان محمدی به برتری سه بر یک دست یافت و در چهارمین بازی خود با سه گل محمدجواد لطفی و یک گل از عقیل عفری تیم اتحاد شهرکرد را چهار بر یک مغلوب کرد.

سیاه‌جامگان قم در پنجمین مسابقه این مرحله با دو گل محمدمهدی شعبانی دو بر یک تیم البرز شهر جدید هشتگرد را برد، تا با کسب سه برد، یک تساوی و یک باخت، مجموعا با 10 امتیاز مجوز صعود به مرحله پایانی رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال نوجوانان ایران را کسب کند.