کد خبر ۴۱۵۶۰ ۳۴۰ بازدید انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۱
فرمانده سپاه استان قم:

خدامحوری و خداباوری ارمغان امام خمینی(ره) برای ملت ایران است

فرمانده سپاه استان قم گفت: خدامحوری و خداباوری را امام خمینی(ره) برای ملت ایران به ارمغان آورد و از بستر انقلاب تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که در هیئت سیدالشهدا سرخه با حضور مردم شهیدپرور این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی نام خرمشهر را می شنویم ناخودآگاه این سخنان حضرت امام خمینی(ره) به ذهن می آید که "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و "فتح خرمشهر، فتح خاک نیست؛ فتح ارزشهای الهی است".

وی افزود: امام راحل مأمور شد به ما راه چگونه زیستن را بیاموزد راهی که انبیاء الهی تلاش کرده بودند و بعد از آن امامان بزرگوار دیگر نتوانست فردی موفق شود در این مسیر همچون امام خمینی(ره) گام بردارد.

فرمانده سپاه استان قم بیان داشت: خدامحوری و خداباوری را امام خمینی(ره) برای ملت ایران به ارمغان آورد و از بستر انقلاب به عنوان یک فرصت استفاده کرد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و از همین بستر و فرصت توانست خداباوری و خدامحوری را در اولویت قرار دهد.

سردار مهدوی نژاد اظهار داشت: جنگی بر ما تحمیل شد و عملیات های مختلفی در آن به انجام رسید در زمان محاصره خرمشهر لیبرال ها در رأس بودند و جنگ گره خورده بود و بنی صدر خائن در رأس بود و می گفت باید زمین بدهیم تا زمان بگیریم و این تفکر در ابتدای جنگ حاکم شده بود و اما بعد از آن تفکر انقلابی به رهبری امام خمینی(ره) حاکم شد.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) مأمور شده بود که به ما تفهیم کند خدایی وجود دارد و خدا را محور کارمان قرار دهیم خدایی که قدرت برتر است و می تواند بر همه قدرتها فائق آید و تفکری که امروزه برخی آن را باور ندارند.

فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب (ع) با تأکید بر اینکه باید قدرت خداوند متعال را باور کنیم، گفت: 12 بند اول دعای کمیل در خصوص قدرت خداوند سخن می گوید و زمانی که خرمشهر آزاد شد امام می فرمایند خرمشهر را خدا آزاد کرد و آن مرد باور داشت که خدا محور همه امور است و این تفکر امام خمینی(ره) در بین رزمندگان فاتح خرمشهر نشر یافت.

سردار مهدوی نژاد با بیان اینکه باید خدامحور و خداباور باشیم، گفت: مردمی که انقلاب کردند و پیروز شدند دیدند که حکومت پهلوی با آن همه به ظاهر ابهت ظاهری به هم پیچیده شد و بعد از آن صدام که جنگ را بر ما تحمیل کرد فکر می کرد می تواند طومار انقلاب را در ظرف مدتی کوتاه به هم بپیچد اما این تفکری پوچ و تهی بود.

وی گفت: ارزشهای الهی با فتح خرمشهر احیا شد آنهم در عین تلخی، در بستر جنگ  جنگی که همه اش تلخی، سختی و کشته شدن است و زیر آتش دود و گلوله زیباترین واژه ها خلق شد.

فرمانده سپاه استان قم بیان داشت: امروز جهان تشنه اسلام ناب محمدی(ص) است.

سردار مهدوی نژاد اظهار داشت: منت خداوند همواره بر سر نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بعد از گذشت 40 سال و با وجود اینکه دور تا دور ما را آتش ناامنی فرا گرفته است اما ما با قدرت و صلابت در منطقه و با امنیت و عزت زندگی می کنیم.