کد خبر ۴۱۸۳۶ ۴۹۰ بازدید انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار گفت:

رمضان امسال، رئیس مرکز تفسیر قم در مساجد بهار به تفسیر قرآن می پردازد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار از فعالیت ۱۵۰ نفر روحانی ، مبلغ و مبلغه در ۱۲۱ مسجد در سطح شهرستان بهار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، حجت الاسلام جمشیدی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای در مساجد سطح شهرستان داریم و به این جهت 150 روحانی، مبلغ و مبلغه به 121 مسجد سطح شهرستان اعزام شده اند.

حجت الاسلام جمشیدی در خصوص برگزاری برنامه های معنوی مساجد گفت: اهم برنامه های ما در ماه مبارک رمضان در هنگام برگزاری نماز ظهر و عصر دایر می شود که این برنامه ها شامل سخنرانی، دعا، قرائت قرآن و برپایی نماز جماعت است.

جمشیدی در مورد برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء گفت: در سالهای گذشته در بهار نماز جماعت بعد از افطار برگزار می شد که در همان زمان هم برنامه های سخنرانی و دعا و قرائت قران نیز برگزار میشد که الان چند سالی است که در بیشتر مساجد نماز مغرب و عشاء بلافاصله پس از اذان برپا می شود و اهم برنامه ها به ظهر انتقال یافته است.

جمشیدی اظهار داشت: اینکه نماز جماعت مغرب و عشاء بعد از افطار برگزار شود یا بعد از اذان به هیات امنای هر مسجد مربوط است و اکثر هیات امنا نیز برگزاری نماز بعد از اذان را ترجیح می دهند چرا که در این فصل که شب ها زمان زیادی نداریم استقبال از نماز جماعت بعد از افطار زیاد نیست و این برنامه در فصل زمستان که شب های طولانی تری داریم بیشتر مورد استقبال است.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان با اشاره به روستاها گفت: اما با این وجود هنوز در اکثر روستاها که مردمش اکثرا کشاورز هستند همچنان اهم برنامه ها بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

جمشیدی همچنین به حضور رئیس مرکز تفسیر قرآن قم در رمضان امسال در بهار اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین بار از استاد شیخ علی اصغر قرائتی ، اخوی حجت الاسلام قرائتی دعوت شده که در بهار حاضر شده و به تفسیر قران در مساجد بپردازد.

وی ادامه داد: استاد قرائتی همه روزه قبل از نماز مغرب و عشاء در مسجد سید الشهدا و در هنگام نماز ظهر و عصر در مسجد باب الحوائج به تفسیر قرآن می پردازد و به دعوت سایر مساجد به صورت دوره ای در دیگر مساجد نیز حاضر خواهد شد.