کد خبر ۴۲۱۲۹ ۱۳۲۵ بازدید انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۱
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم خبر داد:

توافق اولیه برای خرید سه رام قطار از روسیه برای خط A مترو قم

علیرضا قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم بابیان اینکه بخشی از مسائل مالی بین طرفین ایرانی و روسی باقی‌مانده است، خاطرنشان کرد: توافقی برای خرید سه رام قطار و ارسال آن به کشور صورت گرفته که در زمان تکمیل عملیات عمرانی خط اول ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت تأمین واگن‌های خط A مترو قم، اظهار داشت: در حال حاضر پیگیر تکمیل اقدامات لازم در خصوص تأمین خط اعتباری فاینانس از کشور روسیه برای واگن‌های خط A مترو قم هستیم و شرایط در حال حاضر تا بخش زیادی پیش رفته است.

وی با اشاره به سیکل و روند تحقق خط اعتباری بین ایران و کشور روسیه گفت: در روند شکل‌گیری خط اعتباری از دو طرف روسی و بانک عامل در کشور باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد که در حال حاضر بخش عمده اقدامات در کشور روسیه تکمیل‌شده است.

قاری قرآن اظهار داشت: در تأمین خط اعتباری واگن‌های خط A مترو دو مسیر دنبال می‌شود یکی مشارکت با روسیه است که بخش عمده آن تکمیل‌شده و ارتباطات بانکی باقی‌مانده که در مسیر تهاتر بانک ایرانی و روسی هستیم.

وی بابیان اینکه بخشی از مسائل مالی بین طرفین ایرانی و روسی باقی‌مانده است، خاطرنشان کرد: به‌محض تکمیل این اقدامات توافقات لازم برای تولید و ارسال واگن‌ها به داخل کشور انجام خواهد شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم تصریح کرد: البته توافقی برای خرید سه رام قطار و ارسال آن به کشور صورت گرفته که در زمان تکمیل عملیات عمرانی خط اول ارسال خواهد شد.