کد خبر ۴۳۲۶۵ ۲۸۲ بازدید انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵

گله مندی استاد حوزه و دانشگاه از وضعیت حجاب و بی توجهی مسئولان

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی زنان منتظر با ابراز ناراحتی از وضعیت حجاب در کشور گفت: وقتی مسئول بلند مرتبه کشور می گوید ما مسئول رفتن مردم به جهنم نیستیم دیگر چه توقعی می توان از اقدام این چنین مسئولانی برای حل مسائل مهم مانند پیشگیری از بدحجابی در کشور داشته داشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم معین الاسلام با ابراز ناراحتی از وضعیت حجاب در کشور در گفتگو با خبرنگار زنان قم، اظهار داشت: حرف زدن در رابطه با وضعیت حجاب ، ضرورت ها و اقداماتی که باید در راستای رعایت حجاب و عفاف صورت بگیرد هیچ فایده ای نخواهد داشت.

وی افزود: برخی مسئولین نسبت به وضعیت حجاب بسیار خوش بین هستند در صورتی که شاهد رواج وضعیت بدحجابی و بی حجابی در استان قم و کشور هستیم و حضور زنان با ساپورت،...در جامعه جای تأسف دارد که باید برای حجاب در جامعه مجلس ختم گرفت ، مسئولین برای توجیه کم کاری های خود از مناسب بودن وضعیت حجاب در جامعه صحبت می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که در رابطه با موضوع حجاب آنقدر صحبت انجام شده که همه با ضرورت های آن در جامعه آشنا هستند و نیاز به تکرار مکررات نیست، افزود: عدم توجه مسئولین و اجرای قانون حجاب و عفاف در جامعه موضوع بسیار مهمی است و این که هر زمان اعتراضی نسبت به وضعیت حجاب صورت بگیرد و پیرامون عفاف و قانون سخن گفته شود مسئولین مربوطه به مدت یک هفته بیدار می شوند و چند ماشین گشت در خیابان های شهر به راه می افتد و بعد از آن موضوع رعایت حجاب رها می شود به هیچ عنوان توجیه کننده ی توجه آن ها به این مسئله نیست.

مسئولین توان اداره برخی مسائل در کشور را ندارند، بدحجاب به بی حجابی تبدیل شد

وی با مطرح کردن این سؤال آیا توان مسئولین آنقدر کم است که نمی توانند مسئله حجاب را به شکل جدی حل کنند، ادامه داد: اهتمام جدی برای حل مسئله حجاب در کشور در ارتباط با مسئولین وجود ندارد، در این که بدحجابی یک مشکل اساسی در جامعه است هیچ شکی نیست اما این که مسئولین نتوانند این مسئله را حل کنند جای بحث است.

معین الاسلام گفت: مفاسد و آثار بدحجابی در جامعه به اندازه ای افزایش یافته که سخن گفتن در این راستا هیچ تأثیری نخواهد داشت، در جامعه بدحجابی به بی حجابی تبدیل شده است و به همین دلیل یک عزم جدی و محکم ملی برای حل این مسئله با کمک مردم و دولت لازم است و تا زمانی که این عزم ایجاد نشود هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

وی معتقد بود: مصاحبه، سخنرانی و گشت های موقت در شهر هیچ مشکلی را برطرف نخواهد کرد بنابراین جدّیت مسئولین در راستای اهمیت دادن به مسئله حجاب و عفاف و غیرت دینی مردم و مشارکت عمومی در حل مسئله بدحجابی در جامعه ضروری است.

مردم نسبت به رعایت حجاب بی غیرت و مسئولان کشور بی توجه شده اند

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی زنان منتظر یادآور شد: اگر قمی ها در گذشته یک فرد بی حجاب را در سطح شهر مشاهده می کردند دچار رنگ پریدگی می شدند و تا زمانی که به او تذکر نمی دادند عقب نشینی نمی کردند اما اکنون به راحتی از کنار بدحجابان و بی حجابان با بی تفاوتی عبور می کنند و این نشان می دهد که غیرت از بین رفته و چشم هایشان به دیدن این صحنه ها عادت کرده است.

وی تأکید داشت: موضوع حجاب یک مسئله حکومتی است که باید یک پویش و مطالبه مردمی از مسئولین مطرح شود و از طرفی مسئولین باید عزم جدی برای حل این مسئله داشته باشند.

معین الاسلام با انتقاد از برخی مسئولین که معتقدند حجاب را مانند دیگر کشورهای اسلامی باید آزاد گذاشت، افزود: وقتی مسئول بلند مرتبه کشور می گوید ما مسئول رفتن مردم به جهنم نیستیم دیگر چه توقعی می توان از اقدام این چنین مسئولانی برای حل مسائل مهم کشور داشته داشتیم.

فضای حاکم در برخی ادارات زمینه ساز بدحجابی شده و بهترین خدمات به بدحجابان تعلق دارد

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی مسائل مهم و جدی تر از مشکل بدحجابی را در کشور حل کرده است بنابراین می توان نتیجه گرفت مسئولین می توانند مشکلی را حل کنند اما نمی خواهند که این مسئله مهم برطرف شود.

استاد حوزه و دانشگاه فضای حاکم در ادارات و تداخل محرم و نامحرم در کنار یکدیگر با شوخی های مداوم را زمینه ساز بدحجابی دانست و افزود: برخی مسئولین معتقدند در ادارات بدحجابی نداریم در صورتی که وقتی به بانک ها و ادارات مراجعه کنیم مشاهده خواهیم کرد بهترین و بیشترین خدمات و احترام به زنان با وضعیت حجاب و آرایش بسیار بَد تعلق می گیرد در صورتی که نباید به این افراد خدمات رسانی کنند.

وی خطاب به مسئولین بیان داشت: اگر قرار است در ادارات بحث حجاب را جدی بگیرند باید به شکل جدی اجازه ورود به بدحجابان داده نشود و از خدمات رسانی به آن ها امتناع کنند.

معین الاسلام در پایان افزود: در راستای بحث حجاب و عفاف با مسئولین استانی صحبت های بسیاری انجام شده است که اگر مسئولین توان اداره این موضوع را در سطح کشور ندارد حتی الامکان در شهرهای مقدسی مانند قم و مشهد قوانین ویژه ای در نظر بگیرند تا محدودیت های مختص این شهرها در جهت حفظ حرمت ها انجام بگیرد.