کد خبر ۴۴۳۱۱ ۵۲۴ بازدید انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
رئیس اتحادیه قصاب و صنوف وابسته استان قم :

قیمت‌گذاری گوشت توسط افراد غیر‌مرتبط انجام می گیرد

رئیس اتحادیه قصاب و صنوف وابسته قم گفت: نبود نظارت مستمر بر عرضه گوشت سبب می‌شود تا قیمت مصوب و دقیقی روی گوشت وجود نداشته باشد و در این زمینه بهترین راه‌حل کاهش قیمت گوشت واردکردن گوشت از کشورهای دیگر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی محمد حسینی تبار با اشاره به نوسان زیاد قیمت گوشت در استان قم اظهار داشت: برای کنترل قیمت گوشت، باید مسئولان استانی پیش‌قدم شوند، چراکه کشتارگاه‌های استان هیچ‌گونه دخالتی در زمینهٔ قیمت گوشت ندارند و صرفاً به ارائه خدمت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه سیستم خریدوفروش گوشت در استان به‌صورت سنتی انجام می‌شود گفت: قصاب شخصاً نسبتاً به خرید گوشت از کشتارگاه اقدام می‌کند و پس از پرداخت عوارض مربوطه قیمت‌گذاری روی گوشت انجام می‌گیرد و کشتارگاه‌ها دخالتی در این‌گونه موارد ندارند.

رئیس اتحادیه قصاب و صنوف وابسته استان با اشاره به نوسان قیمت گوشت در قم تصریح کرد: متأسفانه گوشت تولیدی استان امسال دیرتر وارد بازار مصرف شد که سبب شد تا بازار به خاطر تقاضای بیشتر برای خرید گوشت و عدم عرضه موردنیاز برای جامعه شاهد نوسان قیمت در این زمینه باشد.

وی در ادامه علل افزایش قیمت گوشت را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: وجود رابطه‌های بین تولید و عرضه گوشت نیز ازجمله موارد مهم افزایش قیمت گوشت است که سبب می‌شود تا گوشت باقیمت واقعی خود به دست مردم نرسد.

حسینی تبار بابیان اینکه نظارت دقیقی درزمینهٔ تولید و عرضه گوشت در استان وجود ندارد خاطرنشان کرد: واسطه‌ها و دلال‌ها در این زمینه بیشترین سود را از تولید گوشت می‌برند و کشتارگاه‌های استان نیز نظام و سازمان منسجمی درزمینهٔ نظارت بر بی‌قانونی‌های این عرصه ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه قصاب و صنوف وابسته و همچنین کشتارگاه‌های استان قدرت و اعمال‌نفوذی درزمینهٔ قیمت گوشت ندارند و قیمت‌گذاری‌های این بخش توسط افراد غیر مرتبط صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه قصاب و صنوف وابسته استان با اشاره به تفاوت قیمت گوشت در مراکز عرضه گوشت در شهر تأکید کرد: مسئولان شهری دخالتی در این زمینه نمی‌کنند و هیچ‌گونه اقدامی درباره نظارت و پلمپ واحدها و مراکز متخلف ندارند.

وی کیفیت پائین گوشت در برخی از مراکز عرضه گوشت را موردتوجه قرارداد و گفت: مردم باید در برابر عرضه گوشت باقیمت پائین حساس باشند، چراکه ممکن سلامت و بهداشت آن‌ها را تهدید کند.

حسینی تبار بابیان اینکه نظارتی بر عرضه گوشت در استان وجود ندارد تصریح کرد: نبود نظارت مستمر بر عرضه گوشت سبب می‌شود تا قیمت مصوب و دقیقی روی گوشت وجود نداشته باشد و در این زمینه بهترین راه‌حل کاهش قیمت گوشت واردکردن گوشت از کشورهای دیگر است.