کد خبر ۴۴۳۱۴ ۶۸۲ بازدید انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰
مدیرکل اوقاف استان قم مطرح کرد :

رشد پنجاه درصدی دربرگزاری مسابقات قرآنی در رده سنی بزرگسالان در رشته‌های مختلف قرآنی در قم

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم برگزاری 40 دوره مسابقات قرآنی در شهرستان‌ها را افتخاری بزرگ دانست و افزود: استان قم در سال جاری با برگزاری مسابقات قرآنی در رده سنی بزرگسالان در رشته‌های مختلف توانسته است نسبت به سال گذشته به 50 درصد رشد برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآنی خبر داد و اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در به صحنه آوردن قرآن کریم به‌صورت مسابقات شهرستانی، استانی و بین‌المللی در نظام جمهوری اسلامی بیشترین نقش را ایفا کرده است. 

وی برگزاری 40 دوره مسابقات قرآنی در شهرستان‌ها را افتخاری بزرگ دانست و افزود: استان قم در سال جاری با برگزاری مسابقات قرآنی در رده سنی بزرگسالان در رشته‌های مختلف توانسته است نسبت به سال گذشته به 50 درصد رشد برسد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از شرکت بیش از 3 هزار نفر در این مسابقات در مرحله استانی خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ20 جزء و حفظ کل در رشته ترتیل، اذان، دعاخوانی و معارف قرآن کریم ودرحفظ موضوعی با عناوین مفاهیم تخصصی و معارف نهج‌البلاغه حضورداشته و از بین این تعداد 300 نفر به مرحله استانی راه‌یافته‌اند. 

وی تاریخ برگزاری این مسابقات را در مردادماه اعلام کرد و گفت: مسابقات ویژه خواهران در تاریخ 17 و 18 مرداد و مسابقات برادران در روزهای 19 و 20 مردادماه در رشته‌ها ی مختلف در محل مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی (ع) برگزار می‌شود. 

حسینی مقدم سند راهبردی قرآن کریم را در ارتقاء سطح قرآنی کشور بسیار مؤثر خواند و بیان کرد: بعد از تدوین سند راهبردی قرآن کریم، ساختار قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور ارتقاء پیداکرده و در استان قم نیز اداره امور قرآنی راه‌اندازی شده وعامل انجام کارهای نوینی در راستای علوم قرآنی بوده است. 

وی تأسیس نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در امام‌زاده شاه جواد (ع) را الگویی برای کل کشور دانست و خاطرنشان کرد: سایر امامزادگان استان‌ها می‌توانند با الگو گیری از این مدرسه و ایجاد مرکز مجازی قرآن کریم گام‌های مؤثری را در این موضوع برداشته و در گسترش فرهنگ قرآنی تأثیرگذار باشند. 

حسینی مقدم با اشاره به اجرای طرح اقوم و طوبی تصریح کرد: اجرای طرح‌های نخبه پروری در حوزه حفظ و قرائت قرآن کریم در قالب طرح اقوم و طوبی یکی دیگر از راه‌های گسترش فرهنگ قرآنی در بین جوانان است که فعالیت‌های قرآنی در این طرح از رشد خوبی برخوردار خواهند شد.