کد خبر ۴۴۳۳۸ ۳۲۵ بازدید انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س):

شیعه لندنی و اسلام آمریکایی به‌دنبال تفرقه‌افکنی میان ملت‌های مسلمان هستند

آیت‌الله سید محمد سعیدی گفت: کسانی که در بوق تفرقه بین ملت‌های اسلامی می‌دمند مصداقی از شیعه لندنی هستند که هدفی جز تفرقه و جدایی بین ملت‌های مسلمان ندارند ، کسانی هم که خود را خادم‌الحرمین می‌نامند اما معارف و گفتمان اهل‌بیت(ع) کنار گذاشته‌اند نیز هرگز راه به‌جایی نخواهند نبرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در اختتامیه نخستین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم " یادواره شهدای مدافع حرم" که در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار شد، تأسیس کمیته امداد را یکی از اقدامات بابرکت امام راحل دانست و اظهار داشت: از زمان شروع فعالیت‌های کمیته امداد در کشور همواره این نهاد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی پیش‌قدم بوده و خدمات ارزنده‌ای نیز انجام داده است.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه هر فردی باید رسالت و وظیفه خود را در مقابل قرآن کریم به‌درستی انجام دهد، گفت: هر فرد در هر جایگاهی که قرار دارد باید وظایف خود را در برابر قرآن کریم به‌درستی متوجه باشد و در این زمینه کم‌کاری و کوتاهی نکند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به لزوم کاربردی شدن معارف قرآنی در جامعه افزود: باید دو مرحله آموزش قرآن کریم و استفاده از این معارف به‌صورت عملی و کاربردی در زندگی مردم دنبال شود تا شاهد آثار معنوی آن در جامعه بود.

امام‌جمعه قم گرفتاری‌های ملت‌های مسلمان را مورد توجه قرار داد و گفت: امت‌های مسلمان چون از قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) دور شده‌اند گرفتار هستند و درمان دردهای آن‌ها نیز برگشت به دامان قرآن و اهل‌بیت(ع) است.

وی بابیان ویژگی‌های شیعه لندنی و انگلیسی تأکید کرد: کسانی که در بوق تفرقه بین ملت‌های اسلامی می‌دمند مصداقی از شیعه لندنی هستند که هدفی جز تفرقه و جدایی بین ملت‌های مسلمان ندارند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: کسانی هم که خود را خادم‌الحرمین می‌نامند اما معارف و گفتمان اهل‌بیت(ع) کنار گذاشته‌اند نیز هرگز راه به‌جایی نخواهند نبرد و هیچ تفاوتی با شیعه لندنی و اسلام آمریکایی ندارند.