کد خبر ۴۴۴۱۸ ۲۶۸ بازدید انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷
رئیس دانشگاه پزشکی قم:

بیمارستان ویژه روحانیون در قم احداث می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کنار بیمارستان شهید بهشتی در کمتر از دو سال آغاز شده و تا قبل از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از ویژگی‌های این بیمارستان ارائه خدمات کاملاً رایگان به خانواده روحانیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،ابوالفضل ایرانی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: مسائل مرتبط با سلامت مردم در دوره‌های قبلی زیاد موردتوجه قرار نگرفت ولی در دولت یازدهم می‌توان از این طرح به‌عنوان مهم‌ترین رویداد دولت یادکرد که اهمیت اجرای آن را مردم امروز به‌خوبی درک کرده‌اند.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین هدف طرح تحول سلامت کاهش هزینه‌ها از جیب مردم بوده است، افزود: پرداختی مردم در مراکز دولتی از اردیبهشت 93 به حدود 6 درصد در شهرها و 3 درصد در مراکز روستایی و عشایری رسیده که قابل‌مقایسه با رقم پرداختی 30 درصد پیش از اجرای طرح نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از اقدامات مهم در طرح نظام سلامت را توجه به هتلینگ و بهبود وضعیت فرسودگی بیمارستان‌ها دانست و گفت: ما تا قبل از اجرای این طرح 1200 تخت در کل مجموعه‌های دولتی استان داشتیم و مدرن‌ترین بیمارستان ما یعنی شهید بهشتی نیز بالای 40 سال قدمت داشت که در این شرایط جایگاه قم در نظر فرسودگی وضعیت بسیار بدی داشت.

وی بهبود وضعیت هتلینگ مراکز درمانی را در جهت اکرام شخصیت مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: بیمارستان حضرت معصومه (س) تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی کودکان ما بود که ازنظر وضعیت هتلینگ در شرایط بسیار بدی در کنار سایر بیمارستان‌های استان داشت.

ایرانی خواه حضور پزشکان متخصص و مقیم را از دیگر اقدامات طرح تحول سلامت ذکر کرد و افزود: ارتقای کیفی و کمی ویزیت پزشکان متخصص و فوق متخصص استان قم درگذشته موردانتقاد مردم بود و ما در بسیاری از رشته‌ها با مشکلات کمبود متخصص روبرو بودیم ولی امروز در دو مرکز شهید بهشتی و نکویی پزشک مقیم و متخصص حضور دارد.

وی با اشاره به بهبود وضعیت علمی کشور در تحقیقات و تولید علم و فناوری ابراز کرد: یکی از اشتباهات رخ‌داده درگذشته جلوگیری از مباحث جمعیتی بود که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری خدمات زادوولد مورد تغییر و تحول قرار گرفت که ازجمله این اقدامات رایگان شدن خدمات زایمان طبیعی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر احداث بیمارستان ویژه روحانیت عنوان کرد: احداث بیمارستان 220 تختخوابی جنب بیمارستان شهید بهشتی در کمتر از دو سال آغازشده و انشاالله تا قبل از پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که یکی از ویژگی‌های این بیمارستان ارائه خدمات کاملاً رایگان به خانواده روحانیت است.