کد خبر ۴۴۴۳۹ ۱۱۷۸ بازدید انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۲
حجت‌الاسلام ذوالنور:

به جای نصب معاونت حقوق شهروندی باید معاونت اشتغال ایجاد کنند

عضو کمیسیون امنیت مجلس، بیکاری را معضل جدی جامعه دانست و اظهار داشت: برخی به جای اینکه معاونت حقوق شهروندی بزنند، باید به فکر ایجاد معاونت اشتغال باشند تا مشکل بیکاری را حل کنند، امروز هشت میلیون جوان بیکار در کشور داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به رابطه بین یهودیت و صهیونیسم اظهار کرد: همه یهودیان صهیونیست نیستند، بلکه در میان یهودیان جنبش‌های ضدصهیونیستی هم داریم و یهودیان و خاخام‌های زیادی در تعارض با رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از رنسانس اقدامات رفرمیستی مذهبی در جامعه مسیحیت و غرب اتفاق افتاد، یک باور پس از رنسانس در جامعه مسیحیت مطرح شد که حضرت مسیح قیام و رجعت خواهد کرد و با حرکت به سمت سرزمین موعود، معبد مقدس و هیکل سلیمان را بر روی قبه الصخره و کوه صهیون از نو خواهد ساخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از مسیحیان به این باور رسیدند که تشکیل رژیم صهیونیستی پیش نیاز رجعت حضرت مسیح در آخرالزمان است.

ذوالنور با اشاره به نقش هولوکاست در تشکیل رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در دوره‌ای کوره‌های آدم سوزی نازی‌ها مطرح شد تا چهره مظلومی از یهودی‌ها به دنیا عرضه شود، زمانی که پرونده هولوکاست را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که هیچ سند تاریخی محکمی در این خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: در کشورهایی که در صف نخست آزار یهودیان بودند، هر کسی که اتفاق هولوکاست را زیر سئوال ببرد، به زندان محکوم می‌شود، تنها یک شاهد برای هولوکاست وجود دارد که او هم عضو دستگاه اطلاعاتی انگلیس بود، در حالی که اگر 6 میلیون نفر در قضیه هولوکاست کشته شدند، باید هزاران نفر شاهد این قضیه باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: راه تحقیق و اظهارنظر در مورد اصل هولوکاست و کیفیت آن را با قوانین سختگیرانه بستند تا چهره یهود را تطهیر و شکل گیری دولت یهود را تسریع کنند.

ذوالنور با اشاره به تاریخچه تشکیل رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در سال 1948 میلادی اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی در قلب جهان اسلام شکل گرفت و رژیم صهیونیستی بنای حکومت خود را بر روی ویرانه‌های منازل مردم فلسطین بنا کرد.

وی ادامه داد: اکنون مقوله صهیونیسم مسیحی در جهان وجود دارد، طیف گسترده ای از مسیحیان این اعتقاد را دارند که اگر یک مسیحی به صهیونیسم اعتقاد نداشته باشد، مسیحی واقعی نیست و آن‌ها رژیم صهیونیستی را زمینه ساز رجعت حضرت مسیح می‌دانند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز صهیونیسم تنها در یهود خلاصه نمی‌شود و خطر صهیونیسم مسیحی بیشتر از صهیونیسم یهودی است، بسیاری از اندیشمندان مسیحی به صهیونیسم باور دارند و آن‌ها معتقد هستند که جنگ آرماگدون در آخرالزمان رخ می‌دهد و 400 میلیون یهودی و مسیحی در این جنگ کشته می‌شوند.

ذوالنور با اشاره به اعتقادات صهیونیستی جورج بوش اظهار کرد: مسیحیان صهیونیست اعتقاد دارند که باید عملیات پیش دستانه انجام بدهند و جورج بوش چنین اعتقادی داشت، او خودش را ماموری برای زمینه سازی برای بازگشت مسیح می‌دانست و کارخانه‌های ساخت سلاح در آمریکا هم حمله به کشورهای اسلامی را ضروری می‌دانند.

وی ادامه داد: انهدام برج‌های تجارت جهانی در نیویورک اقدامی زمینه ساز برای هجوم نظامی آمریکا به جهان اسلام بود و این کشور مهم ترین دشمن خودش در منطقه را ایران می‌داند.

ذوالنور با اشاره به ارتباط عربستان با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نخستین پرواز از جده به تل آویو پس از سفر ترامپ به منطقه رخ داد، اکنون مجروحان گروه‌های تکفیری همچون داعش در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی درمان می‌شوند و شاهد پیوند منحوس بین رهبران کشورهای عربستان و بحرین با سران رژیم صهیونیستی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از تعهدات عربستان در جنگ 33 روزه، تامین سوخت هواپیماهای اسرائیلی بود، با وجودی که توان نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به گذشته ده‌ها برابر بیشتر شده است، اما با این وجود این رژیم در این جنگ شکست خورد، بازگشت به مفاهیم عاشورا رژیم صهیونیستی را متزلزل کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: روز به روز شاهد فروپاشی بیشتر گروه‌های تکفیری در منطقه هستیم و این اتفاق به برکت تفکر بسیجی و فرهنگ عاشورایی است و ایران الگویی برای هسته‌های مقاومت است.

ذوالنور با اشاره به ضرورت تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز تقویت این نظام یک کار ضروری است و دستگاه‌های اجرایی و مردم در این راستا رسالت سنگینی دارند، البته مردم در طول چهار دهه اخیر رسالت خودشان را به خوبی انجام دادند، آن‌ها جنگ را اداره کردند و سختی‌های تحریم را به جان خریدند و پای ارزش‌ها مقاومت کردند.

وی ادامه داد: مدیران کشور باید به دنبال اولویت‌ها باشند و آن‌ها نباید آدرس‌های فرعی را به مردم بدهند، امروز برنامه‌هایی که وزرای پیشنهادی ارائه می‌کنند، باید بر اساس اصول باشد، نه اینکه اصول نظام را زیر سئوال ببرند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: منافقین 16 هزار نفر را در کشورمان شهید کردند و آن‌ها به حکم شرع اعدام شدند، اما برخی از پشت تریبون‌های ملی اعدام منافقین را زیر سئوال بردند.

ذوالنور با اشاره به مشکل بیکاری در کشور اظهار کرد: برخی به جای اینکه معاونت حقوق شهروندی ایجاد کنند، باید به فکر ایجاد معاونت اشتغال باشند تا مشکل بیکاری را حل کنند، امروز هشت میلیون جوان بیکار در کشور داریم، مشکل اصلی سرمایه گذاران داخلی و مردم، تولید است و هر روز شاهد تعطیلی کارخانه‌های بیشتری در کشور هستیم.

وی ادامه داد: اولویت مردم اکنون حقوق شهروندی نیست، اگرچه که باید این حقوق را پاس داشت، قاچاق 25 میلیارد دلاری کالا نفس تولید را گرفته است و کالاهای خارجی تولیدکنندگان کشورمان را از میدان رقابت خارج کردند، چه حقوق شهروندی بالاتر از ایجاد اشتغال برای مردم است؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون نرخ طلاق در تهران به رقم بسیار بالایی رسیده است و اقدامی در زمینه حقوق شهروندی مهمتر از ترویج آموزه‌های دینی برای استحکام بنیان خانواده نیست.

ذوالنور با اشاره به ضرورت شایسته سالاری در دولت اظهار کرد: ترک شایسته سالاری در یک نظام، آن را به فروپاشی می‌کشاند، برخی از شخصیت‌های ولایتمدار در کشورمان را با زدن برچسب افراطی از صحنه تصمیم گیری دور کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی الگو، مهد و پشتیبان جنبش‌های مقاومت است و اگر بخواهیم که مبارزه با نظام سلطه ادامه داشته باشد، وحدت، انسجام و تقویت پایه‌های انقلاب اسلامی وظیفه همه ما است.