کد خبر ۴۴۹۲۳ ۱۲۵۱ بازدید انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱
استاندار قم:

دغدغه مقابله با اعتیاد به مواد مخدر باید همگانی شود

قم - استاندار قم با تأکید بر تلاش مسئولان برای کاهش اعتیاد به مواد مخدر در قم اظهار داشت: تحقق کامل این امر نیازمند همگانی کردن دغدغه مقابله با اعتیاد به مواد مخدر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از استانداری قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم طی سخنانی بر ضرورت ارتقاء بسترهای مقابله با مواد مخدر در استان قم تاکید کرد.

استاندار قم با بیان اینکه بعضی شرایط در جامعه به اعتیاد افراد منجر می‌شود، افزود: باید ضمن شناخت این علل در راستای دستیابی به شاخص‌های تعیین شده برای کاهش آمار اعتیاد تلاش شود.

صادقی ادامه داد: برنامه‌هایی که در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر استان تصویب می‌شوند باید با اهتمام جدی مدیران دستگاه‌ها اجرایی شوند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین همگانی کردن پیشگیری از اعتیاد را اصل مهم در مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: باید این مسئله به عنوان دغدغه‌ای مهم برای خانواده‌ها مطرح باشد.

کشف ۱۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر طی سال جاری در قم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ائمه جماعات استان قم اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

ابوالفضل شریفی گفت: کارگاه دوم آموزشی روز هفتم شهریور در بخش کهک برگزار می‌شود و از اساتید برجسته کشوری بهره گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ و ۹۶ تعداد ۵۰۰ نفر از طلاب آموزش‌های لازم را جهت هدایت جامعه دریافت نموده‌اند، ادامه داد: این مسئله بعد کشوری داشته و امیدواریم همایشی با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای
اسلامی نیز در این راستا پیش از محرم امسال برگزار شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با اعتیاد اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، تئاتر خیابانی، پاکسازی مناطق آلوده و برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی بخشی از فعالیت‌های انجام شده می‌باشند.

بلفکه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز با اشاره به کشف ۱۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سال ۹۶ اظهار داشت: ۷۸۰۰ نفر از قاچاقچیان خرد و کلان و معتادین متجاهر طی ۵ ماه گذشته دستگیر شده‌اند.