کد خبر ۴۴۹۴۲ ۱۱۸۹ بازدید انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۵

انتظارات از شهردار قم در دوره جدید مدیریت

اعضای شورای شهر قم در دوره چهارم و پنجم با اشاره به توسعه فضای سبز، حمل و نقل، برطرف کردن برخی مشکلات اجتماعی و درکل مدیریت هر چه بهتر شهر را از اولویت های مهم شهر مطرح کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  شهرداری یکی از مهم‌ترین سازمان ها در هر شهری می باشد که بیشترین و بالاترین ارتباط را با مردم دارد و به راحتی در بخش های مختلف مدیریت شهری سهم مهم و سازنده ای را دارا می باشد.

از طرفی افرادی که در پست های مهم قسمت های مختلف شهرداری و همچنین خود شخص شهردار باید بهترین انتخاب برای شهر باشند تا بتوانند شهر را از هر لحاظی متحول و به سوی پیشرفت سوق دهند حال این مسئله برای استان قم از اهمیت دو چندانی برخوردار است چراکه ازلحاظ سیاسی و مذهبی در جایگاه خاصی قرار دارد.

به هر حال بعد از مدتی کوتاه و برخی گمانه زنی ها برای انتخاب فردی جدید برای پست شهردار در قم، عبدالله جلالی رئیس موقت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم طی مراسمی در ساختمان شورا اعلام کرد که دکتر سقائیان‌نژاد با 13 رأی قاطع منتخبین به عنوان شهردار قم ابقا شد.

همان طور که گفته شد استان قم از لحاظ برخی جایگاه در کشور دارای اهمیت خاصی است به همین دلیل شهردار قم باید در این حوزه ها نسبت به برخی دیگر بسیار حساس باشد و برخی مسائل را در شهر با اولویت بیشتری پیگیری کند از همین رو با برخی از اعضای شورای چهارم و پنجم در خصوص انتظار ها از شهردار قم گفتگویی انجام دادیم که به شرح ذیل می باشد.

با حضور سقائیان نژاد، شهرداری قم یک نظام و ساختار خاصی به دست آورد

مصطفی ملایی، عضو شورای چهارم شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به انتخاب سقائیان نژاد در شورای چهارم به عنوان شهردار قم، اظهار داشت: دکتر سقائیان نژاد ازنظر علمی پروفسور هستند، سال‌ها رئیس دانشگاه بودند، 12 سال شهردار اصفهان بودند و قطعاً با هیچ فردی قابل‌مقایسه نیستند و اگر بخواهیم باکسی مقایسه کنیم درنهایت می‌توانیم با دکتر قالیباف مقایسه را مطرح کنیم.

وی با اشاره به فعال بودن از مزایای شهرداری است، گفت: با حضور سقائیان نژاد، شهرداری قم یک نظام و ساختار پیدا کرد، نه اینکه ساختار نداشته باشد یعنی نظم و برنامه‌ریزی خاصی پیدا کرد و هر مسئله‌ای در چارچوب و ضوابط خود انجام گرفت که این‌یک قوت می‌باشد و این نظم را به خوبی می توان در حوزه مالی دید.

ملایی ادامه داد: در شهرداری قم پروژه‌های سرمایه‌گذاری شتاب خوب گرفته است که از این پروژه‌های می‌توان به سورتمه، آکواریوم، مجتمع‌ها و.. اشاره کرد.

شهردار برنامه 5ساله را با دقت اجرا کند

این در حالی است که حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آتش زر در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به انتظارات از شهردار آینده، بیان داشت: اولین انتظار از شهردار آینده این است که برنامه 5 ساله با عنوان برنامه 1400که برای شهرداری تدوین شده است را به‌صورت دقیق اجرا کند.

وی ادامه داد: حمل و نقل عمومی شهر از دیگر انتظارات می باشد که شهردار در چهار سال آینده باید به گونه ای عمل کند که بخشی از حمل و نقل به قطار شهری منتقل شود یعنی هر مقدر که بتوانیم ماشین را از خیابان های کمتر و ترافیک را روان تر کنیم در آرامش شهروندان گام مؤثری را برداشته است.

عضو شورای شهر با اشاره به بحث گسترش فضای سبز استان قم، بیان داشت: این مسئله از نظر زیست محیطی  بسیار مهم است به ویژه کمربندِ فضای سبز اطراف قم که امیدواریم شهردار آینده در این زمینه توفیقات بیشتری داشته باشد.

فضای سبز از دغدغه‌های مهم شهر

همچنین در ادامه  نعمت الله عواطف رستمی، عضو شورای چهارم شهر در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به انتظارات از شهردار ،گفت: در شروع کار شورای چهارم هم این تفکر کمبود فضای سبز در استان وجود داشت و این یکی از دغدغه‌های محوری اعضای شورای شهر بود.

وی ادامه داد: در این زمینه در شورای چهارم لایحه ای را تصویب کردیم که در اطراف مساجد محوری زمین خریداری کنیم تا تبدیل به فضای سبز شود که چندین مورد را انجام دادیم ولی کفایت نمی کند و کار سختی می باشد.

عضو شورای چهارم شهر افزود: اولین انتظار مردم که به‌صورت غیر مستقیم نظارت بر عملکرد شهرداری دارند، بهینه سازی شهر از ابعاد مختلف می باشد.

شهردار قم مضیقه های اجتماعی را برطرف کند

وی ادامه داد: برطرف کردن مضیقه های اجتماعی در برخی از مکان ها که وجود دارد، حمل و نقل که خواسته مردم است روان تر و ترافیک برطرف شود، شهر از نظر زندگی  دلپذیر و بهتر شود از دیگر انتظارات مردم می باشد.

عواطف رستمی با اشاره به اینکه شهردار باید به مسائل که مردم با آن درگیر هستند بپردازند، گفت: شهردار از حاشیه ها و به حاشیه پرداختن پرهیز کند.

به هر حال شهردار آینده قم انتخاب شده است و باید همچون دوره قبل مدیریت خود با مدیران توانمندی که در حوزه های مختلف به کار می‌گیرد در پیشرفت هر چه بهتر شهر تلاش کند البته دکتر سقائیان نژاد بعد از گذشت 26 ماه از حضورش در شهر قم نه‌تنها انتظارات را برآورده کرده بلکه ساختار و چارچوب منظمی به شهرداری قم داده است به‌طوری‌که منتقدان اندکش هم، عملکردش را قابل دفاع می‌دانند.

سروسامان دادن به بدهی‌های شهرداری، اولویت‌بندی و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید در زمان‌بندی اعلام‌شده موجب شده کارنامه سقائیان نژاد رضایت‌بخش باشد و امیدواریم که کارنامه شهردار قم در این دوره هم درخشان باشد و مردم از عملکرد او راضی باشند.