کد خبر ۴۴۹۸۷ ۱۶۳۴ بازدید انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
رئیس شورای اسلامی استان قم :

آژیر قرمز آلودگی هوا در منطقه سلفچگان به صدا درآمد

حسن بختیاری رئیس شورای اسلامی استان قم نسبت به وضعیت آلودگی محیط زیست در منطقه سلفچگان قم هشدار داد و اظهار داشت : با وجود پیگیری‌هایی که شده، کماکان واحدهای آلاینده در این منطقه فعال هستند و شرایط سلفچگان را به سمت وضعیت قرمز برده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلع رسانی خبر قم ، حسن بختیاری با اشاره به تعدد کانون‌های آلایندگی در منطقه سلفچگان قم اظهار داشت: خروجی کارخانه‌های در شهرک صنعتی سلفچگان به هیچ وجه منطبق بر استانداردها نیست و شهر سلفچگان و روستاهای اطراف را به شدت تحت تأثیر اثرات نامطلوب آلودگی هوا قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت برخی واحدها به صورت غیر مجاز در شب، افزود: واحدهای بازیافت فلزات و سرب شب‌ها فعال هستند و هوای آلوده را وارد منطقه سلفچگان می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: به نظر می‌رسد که مجموعه نهادهای مسئول در استان از محیط زیست تا سازمان صنعت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان هیچ توجهی به اینکه شرایط موجود را به نحوی مدیریت کرده و به سمت بهبود ببرند ندارند.

وی افزود: با وجود پیگیری‌هایی که شده، کماکان واحدهای آلاینده در این منطقه فعال هستند و شرایط سلفچگان را به سمت وضعیت قرمز برده‌اند.

رئیس شورای اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: لازم است که در درجه اول محیط زیست نسبت به بازرسی و تعیین مصادیق و موارد کارخانه‌های آلاینده اقدام کرده و شرکت شهرک‌های صنعتی هم به عنوان متولی شهرک‌های صنعتی، باید در زمینه صدور مجوز فعالیت و نظارت‌های قانونی در زمینه کنترل آلاینده‌ها جدی‌تر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از سازمان‌های مسئول در این زمینه به درستی کار خود را انجام نمی‌دهند، گفت: مردم سلفچگان به شدت در معرض آسیب و خطر هستند و تأثیرات منفی شرایط زیست محیطی سلفچگان مشکلاتی را در آینده نه چندان دور برای ساکنین این بخش ایجاد خواهد کرد.

بختیاری تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بخش سلامت جامعه باید با حساسیت بیشتری بیماری‌هایی که به واسطه آلودگی هوا به وجود می‌آید را کنترل کند.

وی گفت: مسئله ارزیابی زیست محیطی در زمینه تمام واحدهای موجود در شهرک صنعتی سلفچگان و منطقه آزاد سلفچگان باید انجام شده و کنترل نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

منبع : مهر