کد خبر ۴۶۹۶۷ ۱۹۹ بازدید انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
در وزن 80 کیلوگرم صورت می‌گیرد

رویارویی فرنگی‌کار قم با کشتی‌گیر قزاقستان در آغاز مسابقات آسیایی

نایب‌رئیس هیأت‌‌ کشتی استان قم گفت: ملی‌پوش کشتی فرنگی قم امروز در نخستین مسابقه خود از پیکارهای 2017 بازی‌های داخل سالن‌ آسیا به میدان می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس ، احمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های 2017 داخل سالن آسیا امروز آغاز می‌شود و مهدی ابراهیمی فرنگی‌کار ملی‌پوش قم در وزن 80 کیلوگرم برای کسب مدال برابر حریفان خود به میدان خواهد رفت.

وی با اشاره به انجام وزن‌کشی اوزان کشتی فرنگی بازی‌های داخل سالن آسیا، اضافه کرد: ابراهیمی در وزن 80 کیلوگرم نخستین مسابقه خود را برابر آسخات دل‌محمداف از کشور قزاقستان برگزار می‌کند و در صورت برتری در این مسابقه باید در دور بعد برابر برنده مسابقه کشتی‌گیران ازبکستان و افغانستان قرار بگیرد.

نایب‌رئیس هیأت‌‌ کشتی استان قم با اشاره به سوابق کشتی‌گیر ملی‌پوش قم و حریف قزاقستانی وی، ابراز کرد: رقیب قزاقستانی دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا است اما مهدی ابراهیمی هم در کارنامه افتخارات خود مدال‌های متنوعی از پیکارهای آسیایی دارد.

وی یاد آور شد: ابراهیمی در سال 2013 در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران نخستین‌بار حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی اولان‌باتور مغولستان را تجربه کرد و با کسب مقام سوم این پیکارها نخستین مدال برنز آسیایی خود را به دست آورد.

رضایی بیان کرد: این کشتی‌گیر سال گذشته نیز نماینده کشتی قم در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بود که با شکست تمامی حریفان خود به مقام قهرمانی قاره کهن دست پیدا کرد، ضمن اینکه دو دوره تجربه حضور در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال‌های 2015 و 2016 به میزبانی برزیل و فرانسه را دارد.

وی در پایان اظهار کرد: مهدی ابراهیمی در دو دوره آخر حضور خود در مسابقات قهرمانی جوانان ایران در سال‌های 1393 و 1394 موفق به کسب مقام قهرمانی شد، ضمن اینکه در سال 1394 عنوان قهرمانی پیکارهای رده سنی بزرگسالان ایران را نیز از آن خود کرده و اکنون نیز یکی از کاندیداهای اعزام به مسابقات امیدهای 2017 قهرمانی جهان محسوب می‌شود.