کد خبر ۴۷۵۶۹ ۴۱۱ بازدید انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۴
در حاشيه افتتاح مانيتورينگ پليس راهور استان قم مطرح شد:

فرهنگ ترافیک باعث کاهش تلفات رانندگی شده است

فرمانده انتظامي استان گفت: فرهنگ ترافیک در چند سال گذشته افزایش پیدا کرده و رابطه مستقیم افزایش فرهنگ مردم و تاثیرگذاری ابزارها و تجهیزات اپتيکي باعث کاهش تلفات رانندگي شده است ، هر چقدر تجهيزات و ابزارهاي اپتيکي گسترش بيابد در حوزه ترافيک تعارضات بین پلیس و مردم به حداقل خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار "کاظم مجتبايي"در حاشيه افتتاح مانيتورينگ پليس راهور استان قم و همچنين برنامه زنده راديويي روي خط ترافيک، اظهارداشت:امروز درششمين روز از بزرگداشت هفته نیروی انتظامی قرار داريم که با شعار پليس،‌ دانش بنياني، پژوهش محوري و توانمندي نامگذاري شده است.

وي ادامه داد: یکی از برنامه ها افتتاح مانیتورینگ راهنمایی و رانندگی استان است که با حضور مديرکل صدا و سيماي استان اين مهم انجام خواهد شد .

فرمانده انتظامي استان قم با بيان اين که در حال حاضر کار پایش تصویری در حوزه ترافيک با 50 دوربين در داخل شهر و 46 دوربين در بيرون از شهر انجام مي شود، گسترش تجهیزات و ابزارهای اپتيکي را در اجرای مأموریت‌ها در حوزه ترافیک مهم ارزيابي کرد.

وي گفت:هر چقدر تجهيزات و ابزارهاي اپتيکي گسترش بيابد در حوزه ترافيک تعارضات بین پلیس و مردم به حداقل رسيده و دقت عمل و سرعت عمل در اين حوزه بيشتر مي شود.

 سردار مجتبايي افزود: در تلاش هستيم با همکاري مسئولان بحث کنترل هاي اپتيکي را گسترش دهيم البته کشور ما نسبت به ساير کشورها و استان قم نسبت به ساير استان ها از دوربين کمتري برخوردار است.

وي گفت: ان شاءالله مسئولان راه و شهرسازي و راهداري در حوزه برون شهري و مسئولان شهرداري و ديگر دستگاه هاي مرتبط در حوزه درون شهري اهتمام داشته تا پايان سال جاري تعداد دوربين هاي استان به ۲۰۰ عدد افزايش يابد.

فرمانده انتظامي استان قم با بيان اين که نصب دوربین علاوه بر سرعت و دقت باعث کاهش تخلفات نيز می شود، افزود: فرهنگ ترافیک در چند سال گذشته افزایش پیدا کرده و رابطه مستقیم افزایش فرهنگ مردم و تاثیرگذاری ابزارها و تجهیزات اپتيکي باعث شده به طور مثال در سطح استان قم ۲۷ درصد تلفات جان باختگان کمتر در حالي که میزان اعمال قانون و جرايم رانندگي نيز دو درصد کاهش داشته باشد.

حجت الاسلام لطفي نياسر مديرکل صدا و سيماي مرکز قم، نيز در سخناني با بيان اين که هماهنگی های بسیارخوبی بين صدا و سيماي مرکز قم و فرماندهي انتظامي استان وجود دارد، گفت: صدا و سیما در فرهنگ سازي به نوعي رابط بين پليس و مردم بوده و امروز با راه اندازي مانيتورينگ پليس راهور استان به طور منظم اخبار ترافیکی در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.

مديرکل صدا و سيماي مرکز قم افزود:مردم با برنامه زنده راديويي مي توانند مسير مناسبي را جايگزين مسير ترافيکي انتخاب و در استان کمتر شاهد مشکلات و معضلات شهری باشیم.