کد خبر ۴۷۵۷۰ ۳۴۵ بازدید انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۷
کارگردان نمایش خورشید کاروان خبر داد:

نمایش کاروان خورشید از 20 مهرماه در قم اجرا خواهد شد

طاهری کارگردان نمایش خورشید کاروان گفت: نمایش کاروان خورشید به سفارش اداره ارشاد اسلامی استان قم از تاریخ ۲۰ مهر به مدت ۱۵ شب راس ساعت 18:30 در تالار مرکزی شهر قم واقع در خیابان نواب صفوی اجر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جواد طاهری در نشست خبری نمایش عاشورایی "خورشید کاروان" که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره ارشاد اسلامی قم برگزار شد بیان کرد: نمایش خورشید کاروان به مدت 27 سال است که در داخل و خارج از کشور اجرا می‌شود و برای دومین دوره در استان قم اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به داستان این نمایش گفت: خورشید کاروان با بهره‌گیری از داستان مشهور دیر راهب، به واقعه پس از عاشورا و حضور کاروان شهداء و سر امام در دیر راهب می‌پردازد.
کارگردان نمایش خورشید کاروان با بیان این‌که این نمایش در کشور‌های هلند، فرانسه، امارات و آلمان اجرا شده است افزود: نمایش خورشید کاروان بار احساس بسیار زیادی دارد و از نظر برانگخیتن احساسات و عواطف همانند یک آیین سوگواری است.
وی ادامه داد: در این نمایش سعی شده است که داستان درام باشد اما بار عاطفی و احساسی این اثر بسیار بالاتر از درام آن است.
طاهری با اشاره به این‌که این نمایش در طول ۲۷ سال گذشته، همواره با استقبال بسیار خوب مردم مواجه اظهار کرد: در نمایش امسال سعی کردیم که در داستان و نمایش تغییراتی ایجاد کنیم و معتقدم که نمایش امسال قوی‌تر،‌ تکنیکی‌تر و با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته است.
وی افزود: در ماه‌های گذشته حدود ۸۰ نفر از افرادی که علاقمند به فعالیت‌های هنری بودند را جذب کردیم و بسیاری از این افراد در نمایش کاروان خورشید نیز حضور دارند.
کارگردان نمایش خورشید کاروان با بیان این که نویسنده این اثر مهدی توسلی است خاطرنشان کرد: در این نمایش از بازیگران مطرح و باتجربه‌ای مانند سید حمید لاجوردی، سید محمد حسینی و مهدی رکنی و همچنین بازیگران جوان و تازه‌کار استفاده شده است و در مجموع حدود ۶۰ نفر در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: این نمایش به سفارش اداره ارشاد اسلامی استان قم از تاریخ ۲۰ مهر به مدت ۱۵ شب راس ساعت 18:30 در تالار مرکزی شهر قم واقع در خیابان نواب صفوی اجر می‌شود.
طاهری افزود: برای اجرای هرچه بهتر و باکیفیت‌تر این نمایش، حدود دوماه تمرین شده است تا مردم شاهد یک نمایش با کیفیت فاخر دینی باشند.
وی در ادامه با بیان‌ این‌که متاسفانه در سال‌های اخیر کیفیت و کمیت نمایش‌های دینی در کشور با کاهش مواجه شده است تصریح کرد: استان قم با توجه به این‌که مهد فرهنگی و اسلامی است باید پایگاه و ستاد مرکزی تولیدات آثار نمایشی و سینمایی فاخر دینی باشد البته باید به این نکته توحه داشت که مشکلات اقتصادی و بودجه‌ای ارگان‌ها نیز در کاهش تولیدات نمایشی تاثیرگذار است و نمی‌توانیم انتظارات زیادی از ارگان‌ها داشته باشیم.
کارگردان نمایش خورشید کاروان اظهار کرد: باتوجه به این‌که علما، بزرگان و پژوهشگران دینی در استان قم فعالیت دارند، اگر منابع صحیح در اختیاز هنرمندان قرار گیرد آثار فاخر و بسیار خوبی تولید خواهد شد.
وی با بیان این‌که تولید و نمایش آثار دینی موجب فرهنگ‌سازی می‌شود گفت: سینما و نمایش هفت تاثیرات بسیار زیادی در فرهنگ‌سازی دارند و نباید از فرهنگ‌سازی غافل شویم.
طاهری در ادامه با انتقاد از هزینه‌های تبلیغات در استان قم گفت:‌ هزینه‌های تبلغیات در استان قم بسیار زیاد است و تبلیغات زیادی در سطح شهر انجام نشد به همین دلیل ممکن است که بسیاری از مردم از اجرای این نمایش آگاهی پیدا نکنند.
وی با بیان این‌که چهره‌های سینمایی مانند مصطفی زمانی و لیلا بلوکات از این نمایش دیدن خواهند کرد گفت: حضور بازیگران مطرح می‌تواند موجب توجه مردم و مسئولین به این نمایش و هنر شود.

کارگردان نمایش خورشید کاروان با اشاره به برگزاری نمایش کاروان خورشید در تالا مرکزی شهر گفت:‌ تالار مرکزی قم امکانات بسیار خوبی دارد اما معتقدم که این سالن نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارد و اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، این سالن در آینده‌ تبدیل به مخروبه می‌شود و امیدوارم که بودجه لازم برای استفاده و مراقبت از این تالار بزرگ تامین شود.
وی در پایان گفت: قیمت بلیط این نمایش، ۱۰ هزار تومان است و سازمان و ارگان‌های از تخفیف‌ ۳۰ تا 50 درصدی برخوردار می‌شوند و همچنین علاقمندان می‌توانند بلیط این نمایش را از پایگاه اینترنتی تیوال به نشانی www.tiwal.com  ‌تهیه کنند و یا با شماره 09019744898 تماس بگیرند.