کد خبر ۴۷۵۸۵ ۱۳۲ بازدید انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۹
رئیس سازمان مدیریت قم:

50 درصد اعتبارات ملی استان قم ابلاغ شده است

قم- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به این که رقم ملی اعتبارات امسال، حداقل شده است، گفت: دولت در سال جاری 50 درصد از اعتبارات ملی این استان را در قالب اوراق مشارکت یک ساله و 2 ساله تخصیص داده و تا آخر سال باید به همین میزان اکتفا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سید حسن رضوی عصر چهارشنبه در جلسه شورای ادارای استان قم خاطرنشان کرد: این اعتبارات شامل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب، سفر رئیس جمهوری به قم و اعتبارهای طرح های ملی نخواهد بود.
وی با اشاره به وضعیت اعتبارات هزینه ای استان قم گفت: در سال جاری کسری حقوق نداریم ولی در زمینه مزایا و سایر هزینه ها، مدیران با مشکلاتی مواجه هستند.
رضوی خاطرنشان کرد: بیش از 260 میلیارد ریال نیز کسری هزینه های شرکت های خدماتی، تامین اجتماعی، بازنشستگان و غیره است که از نیمه دوم سال گذشته مانده و باید برای وصول این مبلغ تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه عمرانی، مدیران برای جذب اواراق باید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی مراجعه کنند تا کار، منطقی پیش رود، اگر کسانی در مراجعه تاخیر داشته باشند، اوراق یک ساله را دریافت نمی کنند.
رضوی با اشاره به برنامه دولت در زمینه اشتغال نیز گفت: دولت برای اشتغال در سال جدید و تا پایان برنامه ششم توسعه، کارهای زیادی را برای خود تعریف کرده که از جمله آنها طرح فراگیر اشتغال، توسعه اشتغال روستایی و کارورزی اشتغال جوانان در چارچوب هماهنگی کشوری و استانی می باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته از نظر بودجه، رقم تسهیلاتی که برای قم در زمینه اشتغال و رونق تولید در نظر گرفته شد، 250 میلیارد تومان بود، ولی پیش بینی می شود امسال 900 تا هزار میلیارد تومان تسهیلات به ما ابلاغ شود که در این صورت باید بالغ بر 800 میلیارد تومان آن را جذب و چهار برابر سال گذشته نیز ایجاد اشتغال کنیم.
رضوی تاکید کرد: اگر همه مدیران عزم جدی نداشته باشند و بانک ها نیز همکاری نکنند، در جذب این حجم از تسهیلات در پنج ماه باقیمانده از سال موفق نخواهیم شد.
وی ادامه داد: با توجه به این که دولت در مردادماه سال جاری تشکیل شده، اعتبارات نیز از نیمه سال ابلاغ شده است.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی