کد خبر ۴۷۶۲۴ ۱۳۸ بازدید انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۵

دبیر کارگروه ملی زیارت خواستار تعیین رئیس برای این کارگروه شد

مشهد- ایرنا- دبیر کارگروه ملی زیارت گفت: با انتخاب محمد شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارگروه ملی زیارت بدون رئیس مانده که باید سریعتر تعیین تکلیف شود.

علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در جلسه کارشناسی کارگروه ملی زیارت در مشهد افزود: پیش از این آقای شریعتمداری معاون قبلی اجرایی رئیس جمهوری ریاست این کارگروه را بر عهده داشت که ایشان به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شدند و هنوز معاون اجرایی رئیس جمهوری انتخاب نشده است.
وی اظهار کرد: گویا قرار نیست فرد دیگری به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهوری منصوب شود لذا مصوبه هیات دولت در زمینه ریاست کارگروه ملی زیارت باید اصلاح شود.
وی گفت: به همین سبب با معاون اول رئیس جمهوری صحبت شده که در این زمینه تعیین تکلیف شود و کارگروه ملی زیارت با تعیین رئیس استمرار و قوت پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: پیشنهاد ما بازگشت به مصوبه قبلی و قبولی ریاست کارگروه ملی زیارت توسط معاون اول رئیس جمهوری است.
وی اظهار کرد: آقای جهانگیری در آینده نزدیک سفری به خراسان رضوی خواهد داشت که امید است بتوانیم برای قبولی این سمت ایشان را مجاب کنیم.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کارگروه ملی زیارت که دبیری آن بر عهده استاندار خراسان رضوی است از دی ماه سال 1395 تاکنون 6 نشست برگزار کرده است.
محمد حسن واحدی افزود: این نشست ها 42 مصوبه داشته که 17 مصوبه عملیاتی شده و بقیه نیز در حال پیگیری است.
وی اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال با احتساب ایام نوروز 19 میلیون و 162 هزار زائر به خراسان رضوی و مشهد وارد شده اند.
وی گفت: تعداد زائران و مسافران مشهد و خراسان رضوی در سه ماه تابستان امسال هم 11 میلیون نفر بود که نسبت به تابستان پارسال پنج درصد افزایش داشت.
واحدی افزود: پیش بینی می شود در ایام سوگواری 28 صفر نیز سه میلیون و 500 هزار زائر به مشهد سفر کنند که از این تعداد 350 هزار نفر، زائر پیاده هستند.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این نشست ضعف فرهنگ میزبانی و عدم برخورد شایسته با زائرین، فقدان سوغات فرهنگی مناسب و نبود برنامه های فرهنگی متناسب با نیاز و سن مخاطبین را از جمله مشکلات زائران حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم دانست.
یونس عالی پور گفت: کمبود توقفگاه خودرو در هسته مرکزی شهر قم، کمبود سرویسهای بهداشتی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، کمبود فضاهای اقامتی ارزان قیمت و کمبود فضای سبز از دیگر مشکلات زائران این حرم مطهر در شهر قم است.
مدیرهماهنگی استانداری فارس نیز در این نشست گفت: بیشترین زائران خارجی حرم امامزاده احمدبن موسی (شاهچراغ) در شیراز از کشورهای عمان و عراق هستند.
فایز چراغ سحر افزود: زائران و گردشگران خارجی هم به قصد زیارت و هم برای درمان و گردشگری سلامت به استان فارس سفر می کنند.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم