کد خبر ۴۷۹۲۷ ۲۳۳ بازدید انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲
آیت‌الله حسینی‌بوشهری در تبریز:

علمای بلاد رسالت حوزه و روحانیت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: محور اصلی اجلاس علمای بلاد بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کمیسیون‌های هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد شمال غرب کشور که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد اظهار کرد: شهر تبریز و به طور کلی خطه آذربایجان در نهضت حضرت امام(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشته‌اند و امروز هم مردم انقلابی و به خصوص روحانیت معزز آن به لطف الهی پشتیبان جدی نظام و رهبری هستند.

وی افزود: هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور به مدت دو روز با حضور بیش از هزار عالم برجسته از سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در  حال برگزاری است که هدف جامعه مدرسین از برگزاری این اجلاسیه بررسی مسائل حوزه‌های علمیه، روحانیت و آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی منطقه شمال غرب کشور است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:کمیسیون‌ها امروز با حضور 250 نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی می‌کنند و کمیسیون‌های سه گانه حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی فعالیت خود را نیز آغاز خواهند کرد.

حسینی بوشهری در ادامه ابراز کرد: پیش‌نویسی برای کار کمیسیون‌های تخصصی اجلاسیه علمای بلاد تدوین شده، اما از نظرات نهایی علمای برجسته منطقه و کشور نیز استفاده خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که محور اصلی این اجلاس بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: نکته نظرات نمایندگان ولی فقیه در استان‌های شمال‌غرب و ائمه محترم جمعه نیز در بررسی مسائل بومی منطقه مورد توجه خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این‌که راهکارهای تقویت بنیه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تبلیغی و تقویت حوزه و روحانیت در منطقه نیز مورد بررسی علمای بلاد قرار خواهد گرفت، گفت: ارتباط گیری، همدلی، همراهی و هماهنگی با روحانیت در پیشبرد اهداف دینی و اسلامی از دیگر اهداف برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از تسنیم هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور، صبح امروز با آغاز فعالیت کمیسیون‌های تخصصی آغاز و قرار است فردا 27 مهر اجلاسیه اصلی با حضور 1200 نفر از علمای برجسته منطقه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شود.