کد خبر ۵۰۴۵۰ ۹۷ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵

سخنان امام صادق(ع)، فراتاریخی است

گروه حوزه‌های علمیه: تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه سخنان امام صادق((ع) فراتاریخی است و منحصر به زمان و مکان نیست گفت: امام صادق(ع) همه مردم را در فتنه‌های آخرالزمان به رجوع به مکتب قم سفارش کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی تجلیل از بانیان و خیرین این مسجد مقدس که در ساختمان 313 برگزار شد گفت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند که وقتی جهان را سراسر، فتنه‌ها می‌گیرد بر شما باد به قم و حوالی قم.
وی افزود: ما ده‌ها و بلکه صدها حدیث از ائمه مختلف در مورد جایگاه و نقش شهر قم در آخرالزمان و تمهید مراحل ظهور داریم و امام صادق نیز ما را سفارش به قم و حوالی آن کرده است.
رحیمیان بیان کرد: در سال 373 هجری قمری، یعنی بیش از هزار و 70 سال قبل مجلس جمکران تاسیس و مفهوم حوالی قم، تبیین شد؛ حضرت ولیعصر(عج) عده‌ای را نزد حسن بن مثله فرستادند و او را از خواب بیدار و به وی ابلاغ کردند که حضرت ولیعصر شما را فراخوانده است و حضرت نیز دستور پایه‌گذاری این مسجد را صادر فرمودند.
رحیمیان اظهار کرد: مسجد جمکران مکانی است که رسالت جهانی برای همه مردم، ادیان و مذاهب دارد و این تعبیر در لسان مبارک حضرت ولیعصر خطاب به حسن بن مثله وجود داشته است.
تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: سخنان ائمه ناظر به فراتر از تاریخ و زمان و مکان است وقتی امام صادق فرمودند فرزند ما فاطمه به قم می‌آیند و در آنجا دفن می‌شوند این خبر را امام سال‌ها قبل از به دنیا آمدن آن حضرت بیان فرمودند؛ ائمه می‌دانند که بعد از بیش از هزار سال، مسجد جمکران پایگاه ارتباط ویژه اوتاد و بزرگان با خداوند است.
رحیمیان عنوان کرد: آخرین آمار نمازگزاران مسجد مقدس در طول سال افزون بر 20 میلیون نفر است که اگر از این تعداد، ده میلیون نفر نیز نماز وارد شده در این مکان را بخوانند در هر سال بیش از دو میلیارد دفعه خطاب به خداوند ذکر «ایاک نعبد» و « ایاک نستعین» به کار می رود که در هیچ مکان مقدسی چنین چیزی وجود ندارد.
تولیت مسجد جمکران اظهار کرد: ائمه(ع) آینده را می‌دیدند و می‌دیدند که روزی انقلابی در ایران برپا می‌شود و در پرتو این انقلاب، میلیون‌ها نفر معتکف می‌شوند و نماز عید فطر و جمعه و جماعت برپا می‌شود.
وی تاکید کرد: ساز و کاری که دشمن برای تهاجم فرهنگی تدارک کرده است راهی برای فرستادن افراد به جهنم است اما می‌بینیم در ایران اسلامی، جمعیت 15 میلیونی در سال 92 و در سال 93 بالای 20 میلیون نفر در مسجد نماز گزارده‌اند و این دقیقا بر ضد تهاجم دشمنان و شبیه معجزه است.
وی افزود: عمده تهاجم دشمن بر روی زنان است ولی زنان بیشتر در مسجد حضور دارند که این مسئله در ایام مختلف سال، کاملا مشهود است.
رحیمیان با بیان اینکه خدمت به مسجد جمکران، توفیق بسیار بزرگی است تاکید کرد: آنچه که برای خدا انجام می‌دهیم و وجه الهی دارد باقی است و آنچه برای خودمان است فانی است.
تولیت مسجد جمکران اظهار کرد: هر قدمی که بر می‌داریم و تمام کسانی که در این مکان عبادت می‌کنند ما نیز مشمول دعا و عبادت آنان خواهیم شد.