کد خبر ۵۰۴۵۴ ۱۲۷ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۵
در رشته‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر صورت می‌گیرد؛

شانس حضور در پارآسیایی جاکارتا برای ۳ ورزشکار قمی

قم - نگاهی به وضعیت ورزشکاران معلول استان قم نشان می‌دهد شانس حضور در پارآسیایی جاکارتا برای ۳ ورزشکار قمی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، بازی‌های پارآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ به عنوان معتبرترین رقابت ورزشی قاره‌ای برای معلولان، سال آینده در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می‌شود و هیئت‌های استانی ورزش جانبازان و معلولان به دنبال حضور نمایندگان قم در ترکیب تیم‌های ملی هستند.

هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم نیز تلاش گسترده‌ای برای حضور نمایندگان قم در ترکیب تیم‌های ملی دارد و بر این اساس شانس حضور ۳ ورزشکار از قم در این مسابقات وجود دارد و پیش بینی می‌شود حداقل ۲ سهمیه از این ۳ نفر به طور قطعی محقق شود.

این ۳ ورزشکار در رشته‌های بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته فعالیت می‌کنند به طوری که با توجه به فعالیت‌های گسترده باشگاه‌های ایثار قم و اتحاد قم در رشته بسکتبال با ویلچر در سطح کشور، شانس حضور ۲ ورزشکار در این رقابت بزرگ آسیایی منطقی است.

با اعلام فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان برای شرکت در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا از روز ۱۸ آذرماه در تهران کلید خواهد خورد و اردو نشینان تا روز ۲۶ آذرماه تمرینات خود را پیگیری خواهند کرد.

بر این اساس این مرحله از اردو  با حضور ۲ نماینده هیئت ورزش جانبازان و معلولین استان قم یعنی محمد محمدنژاد و علیرضا عیوضی به انجام خواهد رسید که محمد نژاد در بازی‌های پارالمپیک ریو نیز یکی از اعضای تیم ملی بود و عیوضی نیز در مسابقات جوانان جهان در کانادا برای تیم ملی جوانان به میدان رفت.

در والیبال نشسته نیز، حسین گلستانی ورزشکار خوشنام استان قم که مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ریو را در والیبال نشسته به دست آورد برای نخستین حضور در بازی‌های پارآسیایی آماده می‌شود و می‌خواهد پس از کسب طلای آسیا و المپیک، طلای بازی‌های پارآسیایی را نیز به افتخارات خود اضافه کند.