کد خبر ۵۰۴۶۱ ۱۳۹ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵

برگزاری جشن وحدت در مجتمع فرهنگی آستان مقدس قم در رضوانشهر

رشت - ایرنا - همزمان با هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر رحمت (ص) آئین جشن وحدت با حضور مردم و مسئولان در مجتمع فرهنگی تربیتی آستان مقدس قم واقع در پره سر شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، امام جمعه رضوانشهر روز چهارشنبه در این آئین با شکوه گفت: امروز با افتخار اعلام می کنیم، امت پیامبری هستیم که قبل از مبعوث شدن به رسالت امین بود و هرگز به انحراف نرفت.
حجت الاسلام والمسلمین لطف اله عبدالهی با اشاره به حضور بی نظیر مردم در جشن های میلاد پیامبر گرامی اسلام، این حضور را نمایش عزت و اقتدار دانست و گفت: اگر این حضور و استقبال درست مدیریت شود می تواند تأثیرگذاری بسیار زیاد و بلند مدتی داشته باشد.
وی افزود: کتاب آسمانی ما قرآن که معجزه پیامبر محسوب می شود، دارای موضوعات و دستورات مختلفی است که تمام این موارد مطابق با واقعیت و بیان کننده حقایق دین مبین اسلام است.
امام جمعه رضوانشهر با اشاره به اقدامات دشمنان برای برهم زدن وحدت بین مسلمانان و از پاشیدن نظام های اسلامی گفت: دشمن بصورت تمام وقت نقاط ضعف و قوت ما را رصد و برای براندازی نظام و ایجاد فتنه در صفوف مسلمانان برنامه ریزی می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر ضمن اشاره به رسالت رسانه های داخلی گفت: مهمترین اقدامی که امروز باید در مقابل دشمن انجام شود، تقابل رسانه ای است که رسانه های ما باید راه و فنون مورد نظر را برای این امر مهم بکار ببندند.
وی گفت: تحریک قومیت های مختلف نیز از دیگر اقدامات دشمن می باشد و در این میان باید برنامه ریزی داشته باشیم و برپایی جشن های هفته وحدت یکی از مهمترین راه های مقابله با دشمن محسوب می شود.
حجت الاسلام عبدالهی گفت: اگر امروز رضوانشهر و پره سر به دینداری معروف و مشهور است و ما در امنیت و آرامش زندگی می کنیم و این وضعیت ما مورد تأیید بزرگان است، تردید نکنید که به برکت وجود وحدت در جامعه است.
وی با تأکید بر افزایش آگاهی و بصیرت مردم در قبال اوضاع منطقه و جهان اسلام گفت: امروز جهان اسلام و مسلمانان گرفتار توطئه های دشمنان هستند و تأثیر الگو گرفتن از جشن های میلاد پیامبر این است که ما حرکت و رفتارمان باید به روش و شیوه پیامبر عظیم الشأن اسلام و ائمه طاهرین علیه السلام باشد تا دچار لغزش و اشتباه نشویم.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و 120 روستا در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و حدود نیمی از این جمعیت را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.
از 12 ربیع الاول سالروز میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص) به روایت اهل سنت تا 17 ربیع الاول سالروز ولادت آن حضرت (ص) بنا بر روایات شیعه و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) بعنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
7293 / 2007
خبرنگار: مهرعلی گواهی**انتشاردهنده:کبیری