کد خبر ۵۰۴۶۳ ۲۷۷ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

زمینه ‌مناسب تجاری‌سازی ایده‌های دانشجویی فراهم شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم از فعالیت این دانشگاه در جهت رفع مشکلات عرصه پژوهش و تولید محصولات فناور خبر داد و بر لزوم تلاش همگانی در جهت رفع مشکلات این مسیر تاکید کرد.

دکتر محمد حسن نادری در حاشیه حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نمایشگاه‎های پژوهشی با هدف عرضه فعالیت‎های پژوهشی برگزار می‎شود و این نمایشگاه نیز با رویکرد فن بازار برپا شده است.

وی افزود: کاری که دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام می‎‏دهد، از حیث موضوعی و کارکردی، نزدیکی بسیاری به این نمایشگاه دارد و قطعا این نمایشگاه نیز محل خوبی برای عرضه محصولات دانش محور و فناورانه است که شاید در زمینه تجاری‌سازی و تجربی نیازمند همیاری بیشتری باشند.

نادری بیان کرد: چنین نمایشگاه‎هایی محل خوبی برای افرادی است که بتوانند شاخص‌های لازم برای حضور مثمرثمر در عرصه تجاری‌سازی ایده‎ها و فعالیت‏های خود و همچنین یافتن مشتری برای محصولات خود را تمرین کنند.

وی گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشجویان دارای ایده‎هایی از مجموعه نیازهای جامعه هستند؛ از آن جایی که بسیاری از مراکز این دانشگاه از مراکز اجرایی اخذ مجوز کرده و فعالیت آنها نیز کاملا در بطن جامعه است، ایده‌هایی خوبی در حال شکل گیری است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم بیان کرد: دستگاه‎های اجرایی و دانشگاه‎های علمی کاربردی این مراکز دارای این مزیت هستند که اشراف خوبی در زمینه نیازهای امروز و فردای جامعه هدف خود دارند و به همین خاطر دانشجویان و صاحبان ایده می‌توانند در این فضا، محصولاتی با برد کیفی و آینده کاری بهتر تولید کنند.

وی گفت: دانشجویان در این مراکز علمی کاربردی می آموزند که چگونه مشکلات و نیازهای جامعه را رصد کرده و با ایده‌هایی که دارند در راستای حل آنها گام بردارند؛ نمایشگاه‎ها می‎تواند کمک خوبی در این عرصه باشد.

نادری تصریح کرد: باید بستر لازم را برای تولید، خلق، ارائه و حمایت از ایده‎های ناب در عرصه‎های علمی، فنی و تجاری داشته باشیم و همچنین از چند بعد به خصوص بعد تجاری مشکلات گروه‌های فناور را که در درون دانشگاه‌ها ایجاد می‌شوند حل کنیم تا حلقه‌های واسط بین ایده، فکر، تولید، عرضه و فروش و تجارت را در یک بسته مناسب تکمیل کنیم.

انتهای پیام