کد خبر ۵۰۴۶۴ ۱۶۸ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۰
رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم:

پیروان پیامبر(ص) باید در برابر همنوعان خود رفتار متواضعانه داشته باشند

قم - ایرنا- رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، تواضع و فروتنی را یکی از سیره های مهم پیامبر بزرگ اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) دانست و گفت: پیروان حضرت محمد مصطفی (ص) و مکتب جعفری (ع) باید در برابر همنوعان خود متواضعانه رفتار کنند و در عمل مطیع آن بزرگان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر ما مدعی پیروی از دین پیامبر رحمت (ص) هستیم باید در همه جنبه های فردی، احتماعی و اخلاقی، سیره این بزرگان را اسوه خود قرار دهیم.
وی ادامه داد: در سیره رسول اعظم (ص) و رئیس مذهب حضرت امام جعفر صادق (ع) ، جلب محبت در بین مردم و داشتن موقعیت های ممتاز اجتماعی، در گرو روابط حسنه با آحاد جامعه است، به عنوان نمونه اگر نیازمندی به خاطر فقر به ما مراجعه کرده و توانایی رفع مشکل ایشان را داریم نباید از این کار استنکاف کنیم و پیامبر و امامان ما چنین بودند.
واعظ موسوی گفت: پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید در برخورد با همنوعان خود از جمله مردم، همکار، همسایه و حتی کسانی که از نظر اعتقادی وجغرافیایی با آنها اختلاف دارد، با حفظ احترام متقابل، رفتار متواضعانه داشته باشند.
وی سخاوت را از شاخه های اصلی سیره پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) دانست و گفت: سخاوت تنها سخاوت مالی نیست، بلکه برخی با زور و بازوی خود، عده ای با فکر ناب و علم در اختیار می توانند از خود در جامعه سخاوتمندی نشان دهند.
واعظ موسوی گفت: سخاوت در فکر، اندیشه، علم و تقوا و... هم باعث محبوبیت انسان شده و ضمن برطرف کردن مشکلات جامعه، آثار وضعی دنیوی و عاقبت بخیری در آخرت را به همراه دارد.
وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم جای پای پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) بگذاریم باید در عمل مطیع آنها باشیم و به صرف ادعای ایمان به اسلام، اکتفا نکنیم.
واعظ موسوی با اشاره به اینکه یک مسلمانان معتقد باید باور عمیقی نسبت به آرمان های اسلام و پیامبر اکرم (ص) داشته باشد، گفت: تقریرات نبوی و علوی و ثمره این اعتقاد باید باید در عمل، گفتار، رفتار ما جلوه داشته باشد.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نامگذاری کرد.
رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابوابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.
حضرت امام جعفر صادق(ع) ششمین امام شیعیان جهان است که در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ق در مدینه به دنیا آمد و در سال ۱۴۸ق در ۶۵ سالگی به شهادت رسیدند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی