کد خبر ۵۰۴۸۳ ۳۴۸ بازدید انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

سایه ی سنگین رکود بر بازار فرش قم/کاهش چشمگیر دار قالی در منازل

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس با اشاره به رکود بازار فرش قم بر لزوم حمایت مسئولان استانی از تولیدکنندگان قالی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛امیرآبادی فراهانی،عضو هیئت‌ رئیسه مجلس گفت: قم جایگاه واقعی خود را در زمینه ی فرش در کشور از دست‌داده که برای بازگشت به وضعیت قبلی نیز نیازمند حمایت مسئولان استانی از تولیدکنندگان  فرش در استان قم است.

وی افزود:معضل نمایشگاه فرش قم پس از چندین سال تلاش مسئولان استانی هنوز هم به‌درستی حل‌نشده است که باید در این زمینه به مردم و تولیدکننده‌ها پاسخ‌گو بود.

امیرآبادی عنوان کرد: در زمینه ی رکود بازار فرش و عدم رونق در آن هیچ‌کس پاسخگو نیست و هر کس مسئولیت آن را بر گردن دیگری می‌اندازد که به نظر می‌رسد در یکجا باید متوقف شود.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس تأکید کرد: باید قانون حذف مالیات ارزش‌افزوده فرش دستباف که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده به‌درستی اجرا شود تا بخشی از مشکلات و خواسته‌های تولیدکنندگان فرش برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: صنعت فرش قم در حال نابودشدن کامل است که نتیجه بی‌تدبیری مسئولان سابق و فعلی است و تمام مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

امیرآبادی عنوان کرد: در زمینهٔ بیمه قالی‌بافان نیز متأسفانه تأمین اجتماعی انواع و اقسام بهانه‌ها را به‌وجود آورده تا آن را به‌درستی اجرا نکند و بیمه‌های قالی‌بافان را به هر بهانه‌ای قطع می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تنها صنعتی که رهبر انقلاب در سفر به قم از آن یاد کرد فرش دستباف قم بود که نشان از اهمیت آن دارد اما با وجود تمام تأکیدات وضعیت نمایشگاه فرش قم امروز در چنین وضعیتی نامناسب قرار دارد.

امیرآبادی تصریح کرد: باید مشکلات و راهکارهای برطرف‌شدن موانع رونق صنعت فرش را حل کرد که این نیز نیازمند اراده در دولت و مجلس است و امروز تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش از وضعیت موجود ناراضی هستند.

وی تأکید کرد: در منطقه نیروگاه قم زمانی در اکثر خانه‌ها دار قالی موجود بود اما امروز تقریباً چیزی از این وضعیت مشاهده نمی‌شود چراکه شرایط طوری شده تولید فرش برای هیچ‌کس صرفه اقتصادی ندارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی حاضر است برای حل شدن مشکل فرش در ایران مقررات و قوانین لازم را ایجاد کند.