کد خبر ۵۰۵۲۰ ۶۴۴۹ بازدید انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
با شروع هوای سرد؛

قاتل خاموش درقم قربانی گرفت/حریق در شهرک شکوهیه با سه مصدوم

بدلیل استفاده از گرمایش ذغال چوب در داخل چادر و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جوان ۳۲ ساله جان خود را از دست داد. همچنین حریق در کارخانه ای در شهرک صنعتی شکوهیه قم باعث باعث مصدومیت و سوختگی سه تن شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ های پزشکی استان قم گفت: جوان حدود 32 ساله در قم براثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داد.

 
مهدی فراهانی افزود: ساعت 07:15 روز گذشته اولین مورد فوتی در پاییز امسال در قم با گاز CO که در نتیجه استفاده از ذغال چوب در داخل چادر بود رقم خورد.
 
وی ادامه داد: در این حادثه جوان حدودا 32 ساله برغم حضور به موقع پرسنل اورژانس جان خود را در محل از دست داد و قاتل خاموش، قربانی خود را قبل از آنکه کارشناسان فوریتهای پزشکی امکان هرگونه اقدامی را داشته باشند، گرفت.
 
استفاده از گاز پیک نیک، خوراک پزی، ذغال چوب، فضولات حیوانی وغیره در فضاهای بسته(داخل کابین خودروها، چادرمسافرتی و غیره) جهت گرم کردن محیط از جمله موارد ایجاد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در افراد می باشد که سالانه تعداد قابل توجهی ازهموطنان بدین صورت دچار مسمومیت می شوند.
 
مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک کربن مونواکسید ایجاد می‌شود. این مسمومیت که به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود اغلب در زمستان دیده می‌شود. علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی است. علائمی مانند سردرد، سرگیجه و سوزش چشم. مونواکسید کربن، یک گاز سمی است که طعم و بو ندارد.
 
حریق در شهرک صنعتی شکوهیه قم سه مصدوم برجای گذاشت
 
فراهانی همچنین گفت: عصر روز گذشته حریق در کارخانه ای در شهرک صنعتی شکوهیه قم باعث اعزام سریع خودروهای امدادی آتش نشانی و اورژانس به محل شد.
 
وی ادامه داد: این حریق مختصر که باهمت آتش نشانان اطفاء گردید باعث مصدومیت و سوختگی سه تن شد که هر سه تن پس ازدریافت خدمات اولیه درمانی توسط کارشناسان فوریتهای پزشکی با 2 دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به بیمارستان نکویی - فرقانی قم جهت دریافت خدمات تکمیلی درمانی اعزام شدند.