کد خبر ۵۰۷۱۰ ۴۰۸ بازدید انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم :

هشت راهدارخانه استان قم با شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز آماده خدمت رسانی هستند

ابوالفضل جمالی با بیان اینکه 8 دستگاه و سازمان امدادی در طرح امداد زمستان شرکت می‌کنند، افزود: 8 راهدارخانه را تجهیز و نیروها در آنجا مستقر شده‌اند، همچنین 110 دستگاه نمک‌پاش و دستگاه سنگین برای برف‌روبی و نمک‌پاشی داریم که این دستگاه‌ها دستیار و مکانیکی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ابوالفضل جمالی ظهر امروز در رزمایش زمستان پلیس‌راه استان که در ستاد فرماندهی استان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به امکانات موجود و تمهیدات اندیشیده شده برای اجرای طرح امداد زمستان از سوی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار داشت: امسال همچون سال‌های گذشته اداره‌کل راهداری استان قم در آمادگی کامل برای اجرای این طرح به‌سر می‌برد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به تعداد نیروهای مستقر در پایگاه‌ها گفت: حدود 94 نیرو در کل این 8 پایگاه مستقر بوده و در آمادگی کامل به‌سر می‌برند، نمک و ماسه به‌اندازه کافی در انبارها دپو شده و کیسه‌های نمک و شن در بزرگراه‌ها و جاده‌هایی که امکان یخ‌زدگی هست وجود دارد.

جمالی بیان کرد: بخشداران و دهداران می‌توانند ماسه و نمک مورد نیاز را از این پایگاه‌ها تهیه و برای ایام بارش برف و یخ‌زدگی مناطق روستایی استفاده کنند.

وی با اشاره به نقاط حادثه‌خیز استان قم گفت: با مطالعاتی که از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی و پلیس‌راه در رابطه با کلیه تصادفاتی که طی 5 سال گذشته رخ‌داده، انجام شد 66 نقطه حادثه خیزیا پر تصادف در استان شناسایی‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ادامه داد: با اعتباری که دریافت کردیم تنها توانستیم این نقاط را آشکارسازی کنیم و با نصب علائم هشداردهنده به هم‌وطنان هشدار می‌دهیم که نکات ایمنی را رعایت کنند.

جمالی گفت: تلفن 141 به‌صورت شبانه‌روزی اطلاعات مربوط به وضعیت آب‌وهوا و وضعیت جاده‌ها را به هم‌وطنان عزیز اعلام می‌کند که هم‌وطنان می‌توانند با گرفتن این شماره از وضعیت جاده‌ها و وضعیت آب‌وهوایی اطلاع یابند.