کد خبر ۵۳۴۸۲ ۱۲۳ بازدید انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۷
استاندار یزد:

مزیت های گردشگری استان ظرفیت بزرگی برای اشتغالزایی است

یزد- استاندار یزد با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد و لزوم توجه به توسعه گردشگری گفت: مزیت های گردشگری استان ظرفیت بزرگی برای اشتغالزایی و رفع بیکاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان یزد با بیان اینکه استان یزد ظرفیت ها و ویژگی های زیادی در حوزه توریسم و گردشگری دارد، اظهار داشت: یزد تاریخ و تمدن و فرهنگی پرآوازه دارد و با داشتن چنین ظرفیت هایی زیبنده نیست که در حوزه توریسم و گردشگری با مشکل مواجه باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه ارزش‌ های معماری و اسلامی یزد به حدی پیش رفت داشته که کارشناسان بین ‌المللی در برابر آن سر تعظیم فرو آورده اند و این ویژگی ها موجب شد تا شهر را به ثبت جهانی برساندند خاطرنشان کرد: وجود شخصیت های بزرگ و اندیشمندی در فقه و فلسفه و ادبیات موجب درخشش استان یزد در ایران و جهان شده است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه این ویژگی ها از نیکان ما بجای مانده و ظرفیتی برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری به شمار می رود افزود: باید از مزیت گردشگری به نفع اشتغال جوانان تحصیلکرده بیکار استفاده کنیم.

زمانی قمی به تشریح دیگر ویژگی های استان پرداخت و با بیان اینکه یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی در کشور است تصریح کرد: از اولویت های استان یزد جذب و جلب سرمایه جدید داخلی و خارجی است که در کنار تلاش برای صیانت از واحدها و بنگاه‌های اقتصادی فعال و رسیدگی به بنگاه ‌های دچار آسیب شده دنبال می شود.

وی اصلی ترین مشکل در استان و کشور را بیکاری دانست و بیان داشت: همه کشور و ارکان و قوا روی این مسئله به عنوان اصلی ‌ترین مشکل اتفاق نظر دارند و عمیقا معتقدند که جز با سرمایه‌گذاری و رونق تولید نمی‌توان اشتغال را افزایش و بیکاری را کاهش داد.

زمانی قمی با بیان اینکه فرصت برای حرف زدن و سخنرانی همیشه بوده و هست و با این راهکارها مشکلات حل نمی شود سخنرانی نمی تواند مشکلات بیکاری را حل کند و لازم است برای تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از مسیرهای جدید اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد: در عمر ۳۹ ساله انقلاب اسلامی با وجود خدمات بسیار ارزنده‌ای که انقلاب داشته، اشتباهاتی هم بوده که باید در راستای رفع این اشکالات قدم برداریم.