کد خبر ۵۳۶۹۸ ۴۶۳۷ بازدید انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶

مشتاقان وزیر یا مشتاقان مردم!

سعید آقایی

با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال به نظر می آید بار دیگر موتور سفرهای یک روزه وزرای دولت به قم روشن شده است، سفرهایی برای دیدار با مراجع و بهره مندی از نصایح و رهنمودهای ایشان، حال تا چه اندازه این سفرها و دیدارها مفید و مورد استفاده است جای بحث آن در این مجال نیست.

پنج شنبه هفته پیش این بار شهر قم میزبان رضا اردکانیان وزیر نیرو بود، وی که در قامت وزیر برای اولین بار به قم سفر می کرد در دیدارهای خود به ارائه گزارش های پیرامون حیطه کاری خود پرداخت اما ذکر چند نکته در خصوص این سفرخالی از لطف نیست.

نخست این که چرا این سفرها در روز پنچ شنبه صورت می گیرد به هر حال بیوت مراجع در مرکز شهر قرار دارد و برگزاری این دیدارها مشکلات عدیده ای ترافیکی را برای مردم آن هم در ساعات اوج ترافیک به وجود می آورد.

بهتر نیست به جای روز پنج شنبه روز جمعه برای این دیدارها انتخاب شود و حداقل مشکلات ترافیکی برای مردم در روزهای کاری ایجاد نشود.

دوم  حضور پرتعداد مسئولان و مدیران استانی در رکاب وزیر است، موضوعی که در دیدارهای وزیر نیرو به خوبی احساس شد ، سیل ماشین های دولتی که در رکاب وزیر در حال حرکت هستند چه نفعی برای خود وی و مراجع محترمی که جناب وزیر قصد دیدار با ایشان را دارد، دارد.

فارغ از این که این عزیزان باید در این ساعت به پیگیری امور مردم بپردازند، حداقل این که عدم حضور آن ها باعث می شود که خودروهای کمتری به دنبال هم سرازیر خیابان های صفائیه و مرکز شهر شوند.

به عنوان مثال در دیدارهای روز پنج شنبه وزیر نیرو و بعد از دیدار وی با آیت الله نوری همدانی در حالی که وی با خودروی ون به همراه هیئت همراه خارج می شد سیلی از خودروهای دولتی و باز تاکید می کنم دولتی پشت سر خودروی وی حرکت کردند و تنها این مردم بودند که گیج و مبهوت در ترافیک ناشی از عبور این ماشین ها به سمت دفتر آیت الله وحید خراسانی نظاره گر رژه خودروها بودند.

درست است که ما به آن حدی نرسیدیم که مقامات ما مانند کشورهایی مثل سوئد برای شرکت در مراسم های بین المللی و .. به تنهایی و عادی مسافرت کنند اما حداقل این گونه دیدارها را که می توان به راحتی مدیریت کرد و کمترین مزاحمت را برای مردم به عنوان ولی نعمتان نظام و انقلاب ایجاد کرد.