کد خبر ۵۴۹۹۸ ۱۰۲ بازدید انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱
آیت الله یزدی:

حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث ناامیدی دشمنان شد

قم - رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را باعث ناامیدی دشمنان دانست و گفت: این حضور باشکوه نشان از علاقه مردم به نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت الله محمد یزدی در دیدار سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم با وی، با بیان این که نیروی انتظامی یکی از بخش‌های مهم در نیروهای مسلح و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: یکی از حساس‌ترین مسئولیت‌ها در کشور تأمین نظم و امنیت است که بر عهده نیروی است.

وی گفت: پس از انقلاب و با ادغام ژاندارمری، کمیته و شهربانی تحت عنوان ناجا توسط مجلس شورای اسلامی، همواره شاهد افزایش روح تکامل در نیروی انتظامی از لحاظ تشکیلات داخلی و همچنین عقیده، فکر و اندیشه هستیم.

عضو فقهای شورای نگهبان سپس با بیان این که ناجا بیشترین نقش را در نیروهای مسلح بر عهده دارد، ضمن تحسین افزایش معنویت در نیروی انتظامی و اهتمام بیش از پیش این نیرو نسبت به برنامه‌های معنوی و قرآنی، تأکید کرد: منشأ بسیاری از جرائم کم کاری پلیس درونی افراد است.

وی با بیان این که پیشگیری کم هزینه‌تر از درمان است، کار نیروی انتظامی را به دلیل قرار داشتن تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و نائب امام زمان(عج) مقدس دانست که باید ارزش این قداست را ارج نهاد.

عضو شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی باشکوه مردم در یوم الله ۲۲ بهمن، گفت: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی امسال بودند اما صفوف متراکم شرکت کنندگان که نشان از علاقه آن‌ها به نظام اسلامی است، باعث یاس و نا امیدی آنان شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سپس حمایت همه جانبه مردم نسبت به انقلاب اسلامی را سبب سنگین‌تر شدن وظیفه مسئولان نظام دانست و گفت: مردم علاقمند به نظام و رهبری(مدظله العالی)، هرگاه احساس تکلیف کنند با حضور خود در صحنه‌های مختلف همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب یاوه‌گویی‌های سردمداران آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل را می‌دهند.

وجود ۱۱ حافظ کل قرآن کریم در پلیس قم

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار با اشاره به اهداف مختلف انقلاب‌ها در دنیا، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تمامی انقلاب‌ها از لحاظ ساختار، معنا و اهداف متفاوت بوده و رمز آن الهی، مردمی و ولایی بودن است که دیگر انقلاب‌ها به صورت یکجا چنین ویژگی‌هایی را ندارند.

سردار کاظم مجتبایی با بیان این که مردم در ۲۲ بهمن عاشقانه و حتی جلوتر از مسئولان به میدان آمدند، گفت: مردم سهم و نقش خود را نسبت به نظام به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در کل ناجا فضای معنوی، معرفتی و اجتماعی حاکم است، افزود: روز به روز پلیس گام‌های خوبی را برای تعالی خود برمی‌دارد.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که در مجموعه پلیس قم اعم از کارکنان و خانواده‌هایشان ۱۱ نفر حافظ کل قرآن کریم وجود دارد، تصریح کرد: طی ۴ سال گذشته تعداد کارکنان علاقمند به شرکت در مسابقات قرآن کریم این فرماندهی، از حفظ یک تا حفظ کل قرآن بیشتر شده است.

مجتبایی با اشاره به ارتباط نیروی انتظامی با مراجع معظم تقلید و مراکز علمی، گفت: این مهم باعث شده تا در درون سازمان شاهد کاهش جرائم و در بیرون جایگاه خوبی کسب کند و نیروی انتظامی به طرازی که زیبنده نظام باشد بیش از هر زمان نزدیک‌تر شود.