کد خبر ۵۵۰۱۰ ۴۱۱ بازدید انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵

اعتراض رانندگان تاکسی به فعالیت اسنپ در قم

قم- ایرنا- جمعی از رانندگان تاکسی بی سیم و تلفنی قم روز سه شنبه با تجمع درمقابل شهرداری ،اعتراض خود را به فعالیت اسنپ ( تاکسی اینترنتی) اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، رانندگان تاکسی با خودروهای خود به صورت هماهنگ ازبلوار پیامبر اعظم (ص) وارد میدان مطهری و خیابان خاکفرج قم شدند تا از این طریق اعتراض خود را به مسئولان شهرداری برسانند.
رانندگان با نصب دست نوشته هایی برروی خودروهای خود، از اینکه اسنپ بدون هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان تاکسی رانی درقم فعالیت می کند، ابراز نارضایتی کردند.
یکی از رانندگان تاکسی بی سیم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسنپ ( تاکسی اینترنتی )مجوزی از شهرداری قم ندارد با این وجود به راحتی در سطح شهر درحال ارائه فعالیت با کم ترین قیمت است. مردم باید بدانند که این شرکت ها بعد از این در جامعه شناخته شدند ، اقدام به افزایش قیمت می کنند.
یکی دیگر از رانندگان تاکسی دراین باره گفت: مردم به راحتی به رانندگان اسنپ اعتماد می کنند رانندگانی که به صورت شخصی و تنها زیر نظر شرکت خصوصی که اصلا مجوزی ندارد فعالیت می کند.ما رانندگان زیرنظر شهرداری فعالیت می کنیم در صورتی که مشکلی ایجاد شود ، می توانند به راحتی از حق خود دفاع کنند.
وی افزود: ایجاد اشتغال در جامعه زمانی که باعث مشکل برای یک مجموعه فعال درشهر شود ، اخلاقی نیست وما رانندگان مطالبه گر حقمان هستیم، چندین سال است که به مردم بر اساس تعرفه های مشخص خدمات داده ایم اما امروز عده ای بدون مجوز فعالیت ما را با مشکل مواجه کرده اند.
یکی دیگر از رانندگان تاکسی گفت: افرادی که به عنوان راننده در اسنپ فعالیت می کنند، شغل دوم شان هست ،این در حالی است که رانندگان تاکسی قم تنها از این راه امرار معاش می نمایند.
مدیرعامل سازمان نظارت ومدیریت برتاکسیرانی شهرداری قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت های اینترنتی مجوز نرم افزاری دارند ولی مجوز حمل و نقل ندارند و در حال حاضر کار آنها خارج از ضوابط قانونی است.
مرتضی عزتی افزود: شرکت های اینترنتی بایدطبق قانون از شهرداری و سازمان تاکسیرانی مجوز حمل و نقل و جابجایی مسافر را بگیرند یا با شرکت های حمل و نقل موجود دراین قم قرارداد ببندند.
وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری قم پیگیر فعالیت شرکت های اینترنتی است و در چارچوب قانون به صورت جد موضوع را پیگیری می کند.
وی با اشاره به این که درآمد رانندگان تاکسی با فعالیت شرکت های اینترنتی غیرقانونی کم شده است گفت: رانندگان نیز می توانند همگام با تکنولوژی درچارچوب قوانین خدمات را به مردم دهند و آماده همکاری با این شرکت ها هستیم در صورتی که مجوز های مربوطه را دریافت کنند.
عزتی تاکید کرد: شرکت های اینترنتی با اتومبیل های شخصی کار می کنند که باید نوع بیمه ها و گواهینامه ها و شناسنامه دار کردن خودروها مورد تایید سازمان تاکسیرانی قرار گیرد چرا که حمل و نقل مسافر با خودروی شخصی مستلزم جریمه است.
وی خاطرنشان کرد: نرم افزار خوش ویژه حمل و نقل اینترنتی شهری با عنوان موبایل تاکسی یا تاکسی اینترنتی مجوز از تاکسیرانی قم گرفته است و درحال فعالیت در سطح شهر است از این رو آماده همکاری با شرکت های اینترنتی در حوزه حمل و نقل هستیم.
هم اکنون 6 هزار تاکسی در سطح شهر قم فعال است که این تعداد شامل 2 هزار و 300 تاکسی خطی، 2 هزار و 400 تاکسی گردشی و یک هزار دستگاه تاکسی بیسیم و باقیمانده تاکسی‌ها بین قم و شهرهای اقماری می باشد.
8138/ 6133/ گزارش: فرزانه پیری **انتشار-مسلمی