کد خبر ۵۵۲۵۲ ۴۶۸۵ بازدید انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

هدف دشمن ناامیدکردن مردم نسبت به آینده انقلاب است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی با اشاره به اینکه دفاع از ولایت را باید از حضرت زهرا(س) الگو گرفت، گفت: دشمنان در تلاش هستند مردم را نسبت به آینده نظام و انقلاب ناامید و مایوس کنند که مبلغان باید در ایام تبلیغ دستاوردهای انقلاب را به‌درستی در بین مردم تبیین کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ فاطمیه ویژه مبلغین اعزامی به سراسر کشور در ایام شهادت حضرت زهرا(س) که در سالن همایش مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به ضرورت ترویج معارف اهلبیت(ع)، اظهار داشت: ترویج معارف و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) امری بسیار ارزنده است.

وی ادامه داد: شخصیت حضرت زهرا(س) را باید بر اساس آن چیزی که از سوی پیامبر(ص) گفته شده است معرفی و تبلیغ کنیم چرا که این بانو در تمام دوارن الگویی برای دیگران بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه پیامبر(ص) نسبت به حضرت زهرا(س) ارادت خاصی داشتند، گفت:پیامبر(ص) بارها حضرت زهرا با القابی مانند ام ابیها و یا پدرت فدای تو باد صدا می زدند.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) در اوج سختی ها به نوعی با پدر برخورد و رفتار می کردند که پیامبر(ص) به او لقب ام ابیها را دادند و این حضرت خلع حضرت خدیجه را برای پیامبر(ص) به نوعی رفع کرده بودند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به زندگی مشترک حضرت زهرا(س) با حضرت علی(ع)، بیان داشت: حضرت علی(ع) حجت خداست و عصمت دارد و بارها فرمودند که هیچ گاه نشد حضرت زهرا(س) باعث ناراحتی من شود و یا فرموده اند هر وقت حضرت فاطمه زهرا(س) را می دیدم غم ها و غصه هایم را فراموش می کردم

وی در ابراز داشت: حضرت زهرا یک مادر نمونه بود که فرزندان بزرگی مانند حسنین(ع) و حضرت زینب(س) را پرورش داده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور جلوه‌های خاص عبادی حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در کنار تمام ویژگی‌هایی که برای این بانوی بزرگ می‌توان برشمرد، جلوه بندگی و عبودیت حضرت زهرا(س) برجسته و نمونه است که به خاطر همین ویژگی نیز خداوند متعال لقب محدثه را بر وی عطا کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در سه اصل مدیریت درست منزل، ورود در مسائل اجتماعی و عبودیت و بندگی الگو و اسوه‌ای بی‌نظیر است و با تمام این مسائل حضرت زهرا(س) مدافع و حامی ولایت و امامت است،ایشان بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای در شرایط سختی که برای امیرالمؤمنین به وجود آمد به دفاع از این بزرگ‌مرد اسلام پرداخت و درراه دفاع حق نهایت فداکاری‌ها را انجام داد.

محمدی ادامه داد: حضرت زهرا(س) یک سیاستمدار برجسته و آینده‌نگر بود که اوج سیاست‌مداری این بانوی بزرگ در نحوه دفن و کفن شبانه وی و سؤالی تاریخی که از این مسئله در طول تاریخ به وجود آمده مشخص و نمایان است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله الگو گیری از حضرت زهرا(س)، گفت: امری که می‌توان از حضرت زهرا(س) الگو گرفته و بدان تمسک جست، دفاع از راه ولایت و انقلاب اسلامی تا آخرین لحظات زندگی است، چراکه ما به راه و آرمانی که امام راحل آن را بر ما عرضه داشته کاملاً اعتقاد و یقین داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) به ما آموخت که نباید از راه حق خسته شویم، بیان داشت: دشمنان در تلاش هستند مردم را نسبت به آینده نظام و انقلاب ناامید و مایوس کنند که مبلغان باید در ایام تبلیغ دستاوردهای انقلاب را به‌درستی در بین مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلابی اسلامی ادامه داد: یکی از خدمات بزرگ انقلاب اسلامی همین ایام فاطمیه بوده که امروز به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل‌شده است، اخلاص در عمل شرط مهم تبلیغ در امر مبلغان است باید بین عمل رفتار و گفتار مبلغان هماهنگی وجود داشته باشد تا امر تبلیغ و ترویج دین اثرگذار باشد.