کد خبر ۵۵۶۲۷ ۲۸۲ بازدید انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۸
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

حضور ناشران برجسته در نمایشگاه کتاب دین ارزشمند است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین ناشران قوی و خوبی از کشورهایی مانند عراق و لبنان شرکت کره‌اند که بسیار ارزشمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ستاد خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در محل بسیار خوب و مناسبی برگزار شده است که این امر موجب سهولت دسترسی مردم به این نمایشگاه شده است.

وی افزود: به‌عقیده بنده اگر در جنبه بین‌المللی نمایشگاه تلاش بیشتری داشته باشیم و بتوانیم هرچه بیشتر از حضور ناشرین معتبر بین‌المللی بهره‌مند شویم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین ناشران قوی و خوبی از کشورهایی مانند عراق و لبنان شرکت کره‌اند که بسیار ارزشمند است؛ به ویژه اینکه لبنان در عرصه چاپ و نشر کتاب، پیشرو و در عرصه رسانه نیز نقطه عطف بین آسیا، اروپا و آفریقا است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در مصلی قدس کار پسندیده‌ای است، چراکه برای چنین نمایشگاهی که به صورت ویژه و در مدت محدودی برگزار می‌شود، نمی‌توان مکان دائمی در نظر گرفت، زیرا این کار ضرورتی ندارد و از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصلی مکانی فرهنگی است که تنها یک روز در هفته مختص نمازجمعه است و در طول هفته باید در اختیار مراکز علمی و فرهنگی قرار گیرد تا از بتوان از این ظرفیت در زمینه‌های دیگر نیز بهره‌مند شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر نیز از مصلی قدس در عرصه‌های فرهنگی و علمی استفاده می‌شود؛‌ به‌عنوان مثال در ایام اربعین مصلی میزبان و محل اسکان هزاران زائر اربعین بود و اکنون نیز نمایشگاه کتاب در آن برگزار می‌شود.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به بخش ویژه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب استان قم گفت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف جامعه بویژه نسل جوان ضروری است و برگزاری نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس می‌تواند به این امر مهم کمک کند.