کد خبر ۵۶۲۷۸ ۲۳۲ بازدید انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
معاون استاندار قم:

وجود ۴۰۰ هزار هکتار عرصه بیابانی در قم نگران کننده است

قم - معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم ۴۰۰ هزار هکتار عرصه بیابانی در استان قم را نگران کننده دانست و کفت: توسعه فضای سبز در قم نیازمند همراهی همه اقشار جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، یونس عالی پور ظهر سه‌شنبه در مراسم روز درخت کاری در شهرک مهدیه قم برگزار شد، وضعیت بیابان زایی در استان قم را نگران کننده ارزیابی کرد و گفت:۴۰۰ هزار هکتار بیابان در استان قم رقم بسیار بالایی است که برای اقلیم استان نگران کننده است.

معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم جلوگیری و مقابله با این وضعیت را تنها در گرو حضور و همکاری همه آحاد مردم جامعه دانست و افزود: باید در قالب یک حرکت ملی و استانی با وضعیت بیابان زایی در کشور و به ویژه در سطح استان مقابله شود.

وی حضور دانش آموزان و دانشجویان در این جنبش را موثر دانست و تصریح کرد: در همه سطوح از مدارس، دانشگاه و ادارات باید سمتی حرکت کنیم که همه دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان به کاشت درخت تشویق شوند.

عالی پور حضور طلاب در این حرکت را حمایت کننده این جریان برشمرد و تأکید کرد: رشد جریان درختکاری نیاز به حضور همه اقشار از جمله مدیران و طلاب و جوانان دانشجو و دانش‌آموز دارد که خانواده‌های خود را به این کار ترغیب کنند.

معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم هر فرد یک درخت را سیاست مناسبی برای توسعه بافت فضای سبز استان ارزیابی کرد و افزود: باید حرکت ما به سمتی باشد که امسال به این شعار تحقق ببخشیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته درخت‌ها را از دست داده‌ایم و به جای آن آهن و ساختمان در سطح شهر سبز شده است اما این روش نیاز به تغییر و ایجاد یک نگاه جدی برای توسعه فضای سبز دارد.