کد خبر ۵۷۷۰۷ ۳۸۵ بازدید انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۹
در بیانیه پایانی معتکفان سراسر کشور مطرح شد:

برخورد قاطع با منکرات خواسته امت اسلامی است/تلاش مضاعف مسؤولان در تحقق شعار سال

معتکفان سراسر کشور در بیانیه‌ای مبارزه با بی­عفتی، بدحجابی و منکرات اخلاقی در جامعه را از رسالت‌های اصلی مسؤولان فرهنگی و همه زمامداران نظام اسلامی دانسته و برخورد قاطع با منکرات، را خواسته امت اسلامی عنوان کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در بیانیه پایانی معتکفان سراسر کشور آمده است: با سپاس از درگاه ایزد متعال که بار دیگر توفیق داد در نخستین روز‌های سال جدید و رویش بهار طبیعت، به درگاه او روی آوریم و در سالروز استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی که با رأی قاطع مردم به تثبیت رسید و دوازدهم فروردین برای همیشه جمهوری اسلامی را به یادگار گذاشت، سنت حسنه اعتکاف را به جای آوریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اینک ما معتکفان با سپاس از درگاه خداوند قادر متعال که این توفیق الهی را نصیب مان کرد وفاداری خود را به نظام مقدس اسلامی و رهبر عزیز و فرزانه آن که زمینه ساز این حضور و توسعه معنویت هستند، اعلام می­داریم و خود را قدردان ارزش‌های این نظام مقدس و جانفشانی شهیدان گران قدر انقلاب، دوران دفاع مقدس و شهیدان ارزشمند مدافع حرم می‌دانیم.

در این بیانیه تاکید شده است: ما معتکفان که متنعم به نعمت سنت اعتکاف شده ایم در واپسین لحظات حضور خود در مساجد سراسر کشور ضمن ارج نهادن به تلاش همه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی و مجاهدت خردمندانه مقام معظم رهبری در سکان داری این انقلاب عظیم در تلاطم توفان‌های سهمگین که همواره این نظام را مورد تهدید قرار داده اند و قدردانی از مجاهدت همه رزمندگان، در جبهه مبارزه با استکبار جهانی در سراسر گیتی پایبندی خود را به آرمان‌های انقلاب اعلام می‌داریم و خواستار توجه بیشتر به موارد ذیل هستیم:

سال جدید که با شعار حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است را مرهون نگرش عمیق و نشانه خردورزی مقام معظم رهبری در ایجاد انقلاب عظیم اقتصادی میدانیم. بسترسازی این انقلاب تلاش و همت دولت‌مردان در استفاده از ظرفیت­های موجود، بهره­مندی از منابع اولیه و ایجاد زیرساخت­ها، نیرو‌های متخصص و آموزش­دیده و پهنه سرزمینی مستعد در تحقق این شعار امری اجتناب ناپذیر می­دانیم و از همه مسؤولان می­خواهیم در تحقق این امر از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.
ما معتکفان حمایت قاطع خود را از همه آزادی­خواهان و مجاهدان راه حق و حقیقت و عدالت در اقصی نقاط عالم به ویژه مردم مظلوم یمن، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، نیجریه و پاکستان که علیه استکبار جهانی، صهیونیزم بین­الملل و ایادی دست­نشانده آنان مبارزه می­کنند؛ اعلام می‌داریم و آمادگی خود را به منظور حضور در جبهه­ های نبرد با اذن و فرمان مقام معظم ولایت اعلام می­داریم.
ما معتکفان از قوه قضائیه درخواست می­نماییم که با برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و نجومی­بگیران و غارتگران بیت­المال بروز مفاسد اقتصادی را ریشه­کن کرده و عوامل آن را به سزای اعمال ننگین خود برسانند.
ما معتکفان از همه مسؤولان به ویژه مسؤولان فرهنگی کشور می­خواهیم با تمسک به ارزش‌های دینی و اسلامی و بهره­مندی از منابع اصیل مکتب حیات­بخش اسلام در پاسداری از ارزش­های انقلاب تلاش مضاعف داشته باشند و نفوذ بیگانگان در ترویج فرهنگ منحط غرب را سد و با آن مقابله جدی نمایند. ما یک بار دیگر اعلام می­داریم مبارزه با بی­عفتی، بدحجابی و منکرات اخلاقی در جامعه از رسالت اصلی مسؤولان فرهنگی و همه زمامداران نظام اسلامی است و برخورد قاطع با منکرات، خواسته امت اسلامی است و بر تحقق آرمان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی تأکید می­کنیم.
ما نظام مقدس اسلامی را ادامه حکومت انبیاء الهی به ویژه استمرار حکومت پیامبر عظیم­الشأن اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی می­دانیم و با همه وجود از آن پاسداری می­نماییم و همان­گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به مثابه­ دولبه­ یک قیچی به آتش­افروزی و اختلاف‌افکنی مشغولند؛ از آن ابراز انزجار و بیزاری می‌کنیم و به همه افرادی که خواسته یا ناخواسته در دام آن گرفتار شده اند، اعلام می‌کنیم، تنها تمسک به اسلام ناب و ولایت فقیه است که موجب سعادت و رستگاری خواهد شد و تا دیر نشده، مسیر خود را از منحرفان و بدخواهانِ از خدا بی خبر جدا کنند.