کد خبر ۵۸۱۵۴ ۳۲۲ بازدید انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵

آیت الله مومن:مسئولان پیگیر رفاه عمومی باشند

قم- ایرنا- آیت الله محمد مومن نماینده قم در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم خدمت گذاری به مردم، گفت: مسولین اهتمام خود را برای فراهم ساختن رفاه عمومی بکار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روز سه شنبه ایرنا از استانداری قم ، وی در دیدار استاندار، معاونین و مدیران کل استانداری و فرماندار قم با اشاره به نیت صادقانه مسئولین درکار برای مردم، افزود: باید انجام وظایف در جامعه به گونه ای باشد تا برای مردم مشهود و قابل لمس باشد.
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مردم با فراهم شدن زمینه های توسعه به آینده کشور دلگرم می شوند، ادامه داد: مردم همواره و در همه حال پشتیبان این نظام بوده و خواهند بود و این موضوع در صحنه های مختلف توسط ایشان ثابت شده است.
استاندار قم نیز در این دیدار به حل مسائل مربوط به پروژه فرودگاه قم با تعامل قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: بهره برداری از 350 پروژه عمرانی در هفته دولت و دهه فجر با اعتباری بالغ بر 9430 میلیارد ریال از دیگر دستاوردهای استان در سال گذشته است.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است. درحال حاضر ساخت این فرودگاه متوقف شده است.
وی درادامه بحران کم آبی در استان را از موضوعات جدی مورد توجه مسولین عنوان و ابراز داشت: با توجه به کاهش 68 درصدی نزولات آسمانی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، لازم است تا برای فرهنگ سازی کاهش مصرف آب در بخش های مختلف اقدام شود.
6133/