کد خبر ۵۸۱۸۲ ۵۹۶ بازدید انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۵
مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم:

10 هزار هنرمند زیرمجموعه 9 انجمن فرهنگی هنری در رشته های مختلف هنری در قم فعالیت می کنند

قاسم بابایی با بیان اینکه نباید از مشکلات هنرمندان غافل شد، تصریح کرد: در این خصوص می توان از ظرفیت های مالی و بیمه ای استان برای ایجاد صندوق های حمایتی بسیجیان به صورت قرض الحسنه استفاده کر. 10 هزار هنرمند زیرمجموعه 9 انجمن فرهنگی هنری در رشته های مختلف هنری در قم فعالیت می کنند که نیمی از آنها عضو سازمان بسیج هنرمندان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، قاسم بابایی در مراسم روز هنر انقلاب اسلامی در قم با بیان اینکه هنر زیباترین شکل ارائه محتوی و موثرترین راه برای تحقق اهداف خود بر اذهان بشر است، اظهار کرد:  هنر راهی است موثر و جذاب که می تواند داشته ها و یافته های انسانی را بر قلب مخاطب بنشاند و به فرموده رهبر عزیزمان هنر ضامن و شانس ماندگاری هر چیزی است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم افزود: امروزه شاهدیم جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل در صدد است تا در کنار بکارگیری وسیع ابزار و تکنولوژی از هنر نیز به عنوان یک ابزار نرم استفاده کند و جامعه جهانی را تحت تاثير اندیشه های خود برقطاری سوار کند که مسیرش منتهی به مقصد و ایستگاهی است به نام ایستگاه اسارت و بردگی و محصول آن چیزی نیست بجز چپاول ثروت ها و قدرت ها.
وی بیان کرد: تمامی مدیریت بنگاه های هنری دنیا بدست صهیونیزم است ، ساخت محتواها با فلسفه و نگاه ویژه ای که به علوم انسانی دارند منجر به تلقى انسان به عنوان برده ای برای تحقق اهداف خود است و می گویند همه چیز برای ما و ما برای خود و در این اندیشه اند که تا می توانند انسان ها را به خمودی ، ابتذال و بردگی بکشانند.
بابایی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اعتبارات ، تکنولوژی ، مدیریت فستیوال ها را به کار گرفته اند تا با جذب هنرمندان کشورهای دیگر، تخریب هندسه هنر در کشورهای مستقل و ایجاد فتنه و آشوب ، ابتذال و هرج و مرج هنری و در نهایت با مهندسی هنرمندان یک وابستگی و پیوستگی هنر را در دستور کار دارند.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم گفت: امروز جهان به یک بیداری اسلامی هنری و به یک نهضت انقلاب هنری در جهان نیاز دارد تا این هنر انقلابی جلوی هنر ابتذالي و ضد بشری را بگیرد و یک هنر مقاومتی را عرضه کند که بحمد الله در کشور ما در پر تو هدایت و رهنمودهای امام امت و تلاش شما متعهدان با آن ادامه دهندگان راه آوینی ها این حرکت و نهضت آغاز شده است که نمود آن را می توان تا حدودی در جشنواره فجر امسال مشاهده کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما باید دست به دست هم دهیم و چشم و گوشمان را به دو لب امام خویش و ولی فقیه مان بدوزیم تا در این طرف انقلاب تالابی که به اوج هنر در آن ارائه وبیان می شود بتوانیم جلوی استکبار ایستاده و با جهاد هنری دست به کار بزرگی بزنیم و البته قطعا در این راه فراز و نشیب ها و سختی های بسیار خواهیم داشت
بابایی با اشاره به پایین بودن زیرساخت های فرهنگی در این استان، گفت: بخشی از قم محروم از فرهنگ سراها و سینماها است. هم چنین از شهرداری درخواست راه اندازی بوستان هنرمندان را داشتیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم آموزش را یکی از برنامه های مهم  این سازمان اعلام کرد و افزود: توجه به رفاه و معیشت هنرمندان بسیجی و انقلابی را یک مساله اساسی برای ماست و به علت وجود دغدعه معیشت برای هنرمندان محصول های فرهنگی و هنری مطابق با ذائقه شخص هنرمند نیست، بلکه بر اساس ذائقه مخاطب تولید می شود.
وی با بیان اینکه  نباید از مشکلات هنرمندان غافل شد، تصریح کرد: در این خصوص می توان از ظرفیت های مالی و بیمه ای استان برای ایجاد صندوق های حمایتی بسیجیان به صورت قرض الحسنه استفاده کر. 10 هزار هنرمند زیرمجموعه 9 انجمن فرهنگی هنری در رشته های مختلف هنری در قم فعالیت می کنند که نیمی از آنها عضو سازمان بسیج هنرمندان هستند.